Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noua lege referitoare la rovinieta prevede 2 seturi de tarife diferite pentru aceleasi categorii de vehicule

UNTRR atrage atentia ca in Anexa 1 a Legii nr. 221 din 17 noiembrie 2016 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare si a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri nationale din Romania s-au strecurat erori care vor afecta aplicarea corecta a tarifelor. Astfel, in textul de Lege exista doua tipuri de vehicule de transport persoane prevazute atat la categoria C pct. b), categoria D pct. b), cat si la categoriile G si H. Practic, pentru aceste doua tipuri de vehicule sunt prevazute doua niveluri diferite ale tarifelor astfel ca legea este inaplicabila pentru vehiculele de transport persoane cu mai mult de 9 locuri si cel mult 23 de locuri, precum si pentru vehiculele de transport persoane cu mai mult de 23 locuri.
 

De asemenea, la categoria E masa totala maxima autorizata – MTMA – a fost exprimata „12,01” in loc de „12,0 t”.
UNTRR reaminteste ca Directiva CE 2011/76/UE a fost aprobata in anul 2011 iar termenul final de transpunere in legislatia nationala a fost 16 octombrie 2013. Romania a fost informata de catre Comisia Europeana (COM) despre depasirea termenului de 16 octombrie 2013 pentru transpunerea prevederilor Directivei 2011/76/UE, iar ulterior COM a deschis cauza cu nr. 2013/0426, faza pre contencioasa – punerea in intarziere si a mai acordat Romaniei un nou termen pana la sfarsitul lunii noiembrie 2014. Nici acest termen nu a fost respectat.
In luna februarie 2016, Comisia Europeana a solicitat Romaniei sa indeplineasca toate cerintele Directivei 2011/76/UE privind aplicarea taxelor rutiere in termen de 2 luni, in caz contrar, Comisia poate decide sa sesizeze Curtea de Justitie a UE cu privire la acest caz.
In temeiul directivei 2011/76/UE, statele membre trebuie sa stabileasca sau sa modifice definitiile relevante (de exemplu 'taxa de trecere', 'taxa de utilizare a infrastructurii') si sa se asigure ca taxele de utilizare sunt proportionale si ca veniturile realizate prin incasarea lor sunt utilizate pentru recuperarea costurilor infrastructurii.
Avand in vedere ca aceste erori vor crea confuzii si interpretari, dar mai ales vor face inoperanta aplicarea Legii 221, UNTRR solicita Ministerului Transporturilor sa faca demersurile necesare pentru clarificarea situatiei, astfel incat incepand cu data de 20 ianuarie 2017 sa fie posibila aplicarea corecta a tarifului rovinietei.

 

NIVELUL tarifului actual de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania comparativ cu cel aprobat prin Legea nr. 221/2016

  Tipul vehiculului Durata de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania Tarif [euro] (TVA inclus) Tarif actual Tarif [euro] (TVA inclus) Tarif aprobat conform legii nr. 221/2016 Modificare procentuala
 A  Autoturisme 7 zile 3 3 0
30 zile 7 7 0
90 zile 13 13 0
12 luni 28 28 0
 B  Vehicule de transport marfa cu MTMA mai mica sau egala cu 3,5 tone
Forma aprobata prin L 221/2016
 Vehicule de transport marfa cu 0,0 t mai mic decat MTMA mai mic sau egal cu 3,5 t
7 zile 6 6 0
30 zile 16 16 0
90 zile 36 36 0
12 luni 96 96 0
 C  Vehicule de transport marfa cu MTMA mai mare de 3,5 tone si mai mica sau egala cu 7,5 tone
Forma aprobata prin L221/2016
a) Vehicule de transport marfa cu 3,51 mai mic decat MTMA mai mic sau egal cu 7,5 t
b) Vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv conducatorul auto) ?i maximum 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducatorul auto)
1 zi 4 4 0
7 zile 20 16 -20%
30 zile 52 32 -38,46%
90 zile 120 92 -23,33%
12 luni 320 320 0
 D  Vehicule de transport marfa cu MTMA mai mare de 7,5 tone si mai mica decat 12,0 tone
Forma aprobata prin L221/2016
a) Vehicule de transport marfa cu 7,51 mai mic decat MTMA mai mic decat 12,0 t
b) Vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducatorul auto)
1 zi 7 7 0
7 zile 35 28 -20%
30 zile 91 56 -38,46%
90 zile 210 160 -23,8%
12 luni 560 560 0
 E  Vehicule de transport marfa cu MTMA mai mare sau egala cu 12,0 tone, cu maximum 3 axe (inclusiv)
Forma aprobata prin L221/2016
Vehicule de transport marfa cu MTMA mai mare sau egal cu 12,01, cu maximum 3 axe (inclusiv)
1 zi 9 9 0
7 zile 45 36 -20%
30 zile 117 72 -38,46%
90 zile 270 206 -23,7%
12 luni 720 720 0
 F  Vehicule de transport marfa cu MTMA mai mare sau egala cu 12,0 tone, cu minimum 4 axe (inclusiv) 1 zi 11 11 0
7 zile 55 55 0
30 zile 143 121 -15,38%
90 zile 374 345 -7,75%
12 luni 1.210 1.210 0
 G  Vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv conducatorul auto) si maximum 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducatorul auto)* 1 zi 4 2 -50%
7 zile 20 20 0
30 zile 52 52 0
90 zile 120 120 0
12 luni 320 320 0
 H  Vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducatorul auto)** 1 zi 7 7 0
7 zile 35 35 0
30 zile 91 91 0
90 zile 210 210 0
12 luni 560 560 0
 

*În prezent, categoria G este inclusã în categoria C, punctul b.
**În prezent, categoria H este inclusã în categoria D, punctul b.

NIVELUL tarifului actual de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania comparativ cu nivelul tarifului propus de Ministerul Transporturilor, tarifele fiind în conformitate cu Directiva 2011/76/UE

  Tipul vehiculului Durata de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania Tarif [euro]
(TVA inclus)
Tarif actual
Tarif [euro] (TVA inclus) Propunere MT trimisa catre Parlament Modificare procentuala
 A  Autoturisme 7 zile 3 3 0
30 zile 7 7 0
90 zile 13 13 0
12 luni 28 28 0
 B  Forma propusa:
Vehicule de transport marfa cu MTMA mai mica sau egala cu 3,5 tone
7 zile 6 6 0
30 zile 16 16 0
90 zile 36 36 0
12 luni 96 96 0
 C  Vehicule de transport marfa cu MTMA mai mare de 3,5 tone si mai mica sau egala cu 7,5 tone 1 zi 4 11 +175%
7 zile 20 27 +35%
30 zile 52 55 +5,7%
90 zile 120 155 +29,1%
12 luni 320 550 +71,8%
 D  Vehicule de transport marfa cu MTMA mai mare de 7,5 tone si mai mica decat 12,0 tone 1 zi 7 11 +57,1%
7 zile 35 31 -11,5%
30 zile 91 63 -30,7%
90 zile 210 180 -14,2%
12 luni 560 635 +13,39%
 E  Vehicule de transport marfa cu MTMA mai mare sau egala cu 12,0 tone, cu maximum 3 axe (inclusiv) 1 zi 9 11 +22,22%
7 zile 45 36 -20%
30 zile 117 72 -38,4%
90 zile 270 205 -24%
12 luni 720 720 0
 F  Vehicule de transport marfa cu MTMA mai mare sau egala cu 12,0 tone, cu minimum 4 axe (inclusiv) 1 zi 11 11 0
7 zile 55 60 +9,1%
30 zile 143 121 -15,38%
90 zile 374 350 -6,4%
12 luni 1.210 1.210 0
 G  Vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv conducatorul auto) si maximum 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducatorul auto)* 1 zi 4 4 0
7 zile 20 20 0
30 zile 52 52 0
90 zile 120 120 0
12 luni 320 320 0
 H  Vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducatorul auto)** 1 zi 7 7 0
7 zile 35 35 0
30 zile 91 91 0
90 zile  
210
210 0
12 luni 560 560 0



*În prezent, categoria G este inclusa în categoria C, punctul b.
**În prezent, categoria H este inclusa în categoria D, punctul b.
 

Articole similare

Ad