Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piața globală de e-commerce crește cu 7,9% în 2023, după scăderea de 5% din 2022

Cele mai recente cifre arată că piața totală de logistică pentru comerțul electronic a înregistrat o contracție surprinzătoare de 5% în 2022 (o reechilibrare după o creștere semnificativă din perioada pandemiei), dar Transport Intelligence (Ti) previzionează o redresare puternică și o creștere de 7,9% în 2023, până la o valoare de piață de 451.239 de milioane de euro. O schimbare notabilă în peisajul global este aceea că acum America de Nord este cea mai mare piață logistică regională de comerț electronic.

Operațiunile interne reprezintă 84% din piață, ceea ce subliniază importanța rețelelor logistice locale. Cumpărăturile transfrontaliere, pe de altă parte, par să prospere în regiunile în curs de dezvoltare, datorită accesului mai bun la produse internaționale.

Ti a analizat piața de e-commerce din acest an și mai ales modul în care creșterea sa rapidă a transformat industria logistică și a pus operatorii în situația de a se adapta rapid la cerințele erei digitale și a ajuns la concluzia că tehnologia de ultimă oră – sistemele de rutare și urmărire bazate pe AI – a devenit indispensabilă pentru optimizarea rutelor de livrare și minimizarea întârzierilor și a crescut cererea de servicii de livrare rapidă și fără probleme pe ultimul kilometru, determinată de „efectul Amazon“, care a ridicat așteptările clienților. Pe măsură ce comerțul electronic continuă să se extindă, capacitatea industriei logistice de a inova și de a gestiona eficient volumul tot mai mare de colete va fi esențială în susținerea schimbărilor din comportamentul consumatorilor.

În domeniul logisticii pentru comerț electronic, achizițiile de firme au devenit o cale rapidă de consolidare a prezenței pe piață, astfel că aproape nu trece o lună fără ca atât start-up-uri, cât și operatori cu experiență să fie achiziționați de jucători logistici globali mult mai mari.

Recent GXO Logistics a făcut pași semnificativi în extinderea operațiunilor de comerț electronic prin achiziționarea PFSweb (o companie globală de fulfillment pentru diverse mărci de bunuri de consum și retaileri) pentru 181 de milioane de dolari.

Alți jucători importanți din comerț electronic care s-au extins prin achiziții sunt DHL (care a cumpărat recent Monta), CEVA Logistics (Ingram Micro’s Commerce & Lifecycle Services), bpost (Active Ants), Maersk (Visible, B2C Europe, LF Logistics, HUUB), Ryder (Dotcom Distribution, Whiplash), Geodis (Need It Now Delivers, Keppel Logistics) și Wincanton (Cygnia Logistics). Pe măsură ce comerțul electronic continuă să crească, aceste achiziții arată cât de puternică este concurența și încercarea operatorilor din domeniu de căuta capacități îmbunătățite.

Sursa foto: Modivo

Articole similare

Ad