Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Liniile maritime continuă să se diversifice în alte sectoare de transport

Una dintre cele mai notabile tranzacții din ultimul timp este, așa cum informează Transport Intelligence (Ti), achiziționarea de către Mediterranean Shipping Company (MSC) a 50% din capitalul Nuovo Trasporto Viaggiatori S.p.A, numită și Italo, care oferă servicii feroviare de călători în Italia și se descrie ca fiind unul dintre cei mai importanți operatori feroviari privați de mare viteză din Europa. Compania are o flotă de 51 de trenuri electrice eficiente din punct de vedere energetic care leagă 51 de orașe din Italia și deservesc peste 20 de milioane de pasageri/an.

MSC a achiziționat capitalul de la Global Infrastructure Partners, o companie de capital cu sediul în SUA, care a mai colaborat anterior cu operatorul maritim pentru investiții în terminalele de containere ale acestuia.

Tranzacția a fost anunțată pe 2 octombrie fără a se spune și valoarea ei.

Diego Aponte, președintele grupului MSC, a explicat că acest acord demonstrează angajamentul de lungă durată al companiei față de Italia și sprijinul pentru transportul feroviar de mare viteză de călători în Italia. În plus, deoarece MSC este puternic implicat în turism, prin linia sa de croazieră, noua achiziție ar putea fi văzută mai degrabă ca o dezvoltare în acest segment decât ca o dezvoltare a activităților de transport maritim și de logistică a containerelor.

O altă colaborare recent anunțată este aceea a CEVA, divizia de expediere și logistică contractuală a CMA CGM, cu retailerul francez Fnac Darty. Cele două companii au declarat că vor înființa un joint-venture care își propune să devină un jucător european major pe piața logisticii comerțului electronic și a marketplace-urilor SaaS utilizând activele logistice ale CEVA și prezența Fnac Darty pe piața de retail și dezvoltând capabilități pentru vânzarea multichannel cu amănuntul a Fnac Darty și a altor comercianți. Fnac susține că are expertiză unică în serviciul post-vânzare și este recunoscută pentru calitatea livrării sale pe ultimul kilometru.

Cele două companii au declarat că piața potențială pentru aceste servicii ar putea valora 80 de miliarde de euro și ar putea avea o creștere de 10% pe an. Aceste achiziții de firme și diversificări de activitate – inclusiv diversificări în domenii îndepărtate de transportul maritim de containere –  au loc deoarece companii ca MSC și CMA CGM continuă să fie profitabile și bogate, subliniază analiștii Ti.

Sursa foto: MSC (https://www.msc.com/en/solutions/project-cargo)

Articole similare

Ad