Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Câștigătorul competiției Tranzit dedicate inovației va fi anunțat la Gala de la Cluj-Napoca

În competiția dedicată inovațiilor organizată de Tranzit și al cărei câștigător va fi anunțat în cadrul Galei Tranzit de la Cluj-Napoca, de pe 3 noiembrie, s-au înscris anul acesta patru sisteme TMS: soluția inteligentă pentru gestionarea flotelor auto FluxTrans de la Fluxer.AI, folosită de Filip, platforma TMS a viitorului de la Tracknamic folosită de Aquila, Transclarity, dezvoltat in-house de Blue Moon Trucks, și soluția Woop folosită de Luar, dar și de alți transportatori.

FluxTrans este o platformă cloud-based accesibilă de pe orice dispozitiv cu conexiune la internet și browser, a cărei implementare este simplă din punct de vedere al hardware-ului, nefiind necesare echipamente de performanță înaltă, ci doar actualizarea lor. Soluția este flexibilă și se integrează ușor prin API cu alte sisteme terțe pentru preluarea și transmiterea de informații, și inclusiv cu sisteme de telemetrie, pentru a extinde funcționalitățile software-ului și a spori precizia și controlul în gestionarea flotei.

Datorită FluxTrans comenzile se pot introduce rapid și ușor prin intermediul unei interfețe intuitive, iar informațiile necesare pot fi adăugate în câțiva pași simpli, reducând timpul. În acest fel nu mai este nevoie de experți în planificarea rutelor și camioanelor, care oricum sunt greu de găsit, deoarece sistemul oferă rute eficiente și coordonare fără a depinde de expertiză umană.

FluxTrans mai permite urmărirea în timp real a curselor și vehiculelor, oferind o imagine detaliată a stadiului operațiunilor, care ajută la identificarea rapidă a devierilor sau întârzierilor, datorită alertelor trimise automat, astfel încât să se intervină prompt pentru rezolvarea problemei.

Sistemul are și funcționalități de notificare și comunicare automată datorită cărora dispecerii și șoferii pot interacționa în timp real. Notificările automate asigură fluxul constant de informații, eliminând necesitatea apelurilor telefonice sau e-mailurilor.

Transportatorul are acces la estimări precise și rapide ale timpului de sosire (ETA) și primește notificări automate pentru sosirile și plecările la/de la locațiile de încărcare/descărcare (pentru un flux eficient și bine coordonat al operațiunilor), precum și rapoarte concise și relevante referitoare la performanțele din exploatare (de folos în luarea unor decizii informate pentru optimizarea operațiunilor) și un calcul precis al costurilor, inclusiv al cheltuielilor indirecte (pentru a avea o imagine corectă asupra bugetului și a identifica oportunități de economisire).

Platforma TMS de la Tracknamic folosită de Aquila permite optimizarea și controlul costurilor, asigurând prognoze precise de rentabilitate și capacitatea de adaptare și răspuns la presiuni externe. Aceasta integrează un sistem de raportare aproape în timp real, pentru control și trasabilitate, dar mai ales pentru capacitatea de a lua decizii corecte foarte rapid, și asigură unificarea transportului de securitate, internațional și domestic și a livrărilor last mile.

Procesele și interfețele sunt adaptate la așteptările noilor generații, ceea ce crește productivitatea planificatorilor și dispecerilor, iar monitorizarea în timp real a indicilor de performanță constituie un factor motivator pentru angajați și îi responsabilizează pentru atingerea obiectivelor.

Datorită Quick-Route, departamentul de vânzări este integrat simplu și rapid în fluxul de planificare și dispecerizare, iar Automatic Fueling decide unde, când și cât se alimentează, pe baza unor date corecte și exacte despre prețuri prin integrări avansate (RPA+API), a unui algoritm rezultat prin îmbinarea preciziei matematice cu experiența de 10 ani și a unui proces asistat prin automatizare. Informațiile despre stațiile de unde se poate alimenta îi sunt transmise șoferului de către sistem, integrat în itinerariu.

Aplicația Transclarity a fost creată de Blue Moon Trucks în limbajul de programare PHP, folosește o bază de date MySQL și funcționează pe principiul client-server, iar accesul utilizatorilor se face direct pe server, unde sunt stocate toate datele și scripturile. Pentru coordonatele curselor se folosește google maps, pentru geolocație, bigdatacloud, iar pentru stocarea bazelor de date în cloud, un serviciu de hosting și storage furnizat de profesioniști în domeniu.

Această soluție a fost dezvoltată în primul rând pentru a aduce vizibilitate și trasabilitate mai bune ale activității de transport a firmei, câtă vreme soluțiile disponibile atunci pe piață erau complicate și stufoase pentru nivelul său. Intenția de bază a fost aceea de a avea un sistem simplu, ușor de utilizat și care să necesite timp minim pentru introducerea datelor și chiar să poată fi folosit de un începător în transport, deoarece prin simpla introducere a locului și datelor de încărcare și descărcare, în baza unui preț/km prestabilit, identifica mașina cea mai apropiată, calculează tariful optim la care se poate efectua transportul și indica timpul de tranzit.

La introducerea comenzii, prin selectarea vehiculului care efectuează transportul, datele relevante pot fi transmise șoferului care accesează Transclarity pentru șoferi prin user și parolă de pe telefonul mobil.

După implementarea acestui soft organizarea a fost mai bună, deoarece fiecare dispecer știe în orice moment unde sunt și ce fac mașinile, unde și când sunt mașini disponibile și care este prețul minim la care poate să contracteze o cursă, și astfel are mai mult timp pentru prospectare, căutare și negociere de curse.

Concret, în al doilea an de implementare cifra de afaceri a firmei de transport a crescut cu peste 50%, tariful/km cu vehiculul plin cu 17% și tariful/km cu vehiculul gol cu 20% – rezultate obținute în condițiile pieței din ultimii ani și ale unor venituri care provin 80% din curse spot.

Transclarity poate fi utilizat și de alte companii de transport, având ca avantaj faptul că a fost creat din nevoile reale ale unei firme de profil, in tempo-ul specific al domeniului, pe limba și pe placul celor implicați (manageri, dispeceri, șoferi, personal administrativ) și cu viziunea de a crea parteneriate win-win între ei.

Woop și-a început activitatea acum mai bine de 10 ani cu un prim modul, Decont, iar acum oferă nouă module: Curse și Comenzi, Cashflow, Rapoarte, Gestiune Ambalaje, Decont, Intermedieri, Gestiune Documente, Service/Magazie și Resurse Umane.

Numai datorită modulului de Gestiune Ambalaje, Luar a redus pierderile din gestiunea paleților dintr-un an de la 30.000 la mai puțin de 3.000 de euro. În plus, prin automatizarea cu furnizori de GPS s-a diminuat timpul necesar pentru generarea unui decont de la 30 la 10 minute și ulterior la 3 minute prin integrarea cu un furnizor GPS specific, cu interpretarea automată și precisă a datelor furnizate de acesta.

Aplicația mai permite gestiunea kilometrilor dislocați și eficientizarea curselor propuse de dispecerat, planificarea ușoară din modulul de curse și comenzi, care reduce timpul de lucru, epuizarea și stresul, ceea ce creează un mediu plăcut de lucru, și transferul de comenzi, facturi și documente între firmele din grup.

Soluția Woop include o aplicație mobilă pentru șoferi care le oferă coordonate GPS în timp real, posibilitate de a transfera rapid documente cu dispecererul, statusul comenzii, detalii despre cursă/comandă, și îi ajută să-și gestioneze programul de muncă și perioadele de odihnă.

Articole similare

Ad