Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Franța lansează o nouă campanie antidrog, în timp ce numărul deceselor este în creștere

„Poate fi fatal”. Acesta este sloganul unei noi campanii antidrog la volan, planificată de autoritatea franceză pentru siguranță rutieră.

Scopul este de a-i face pe conducătorii auto să conștientizeze consecințele consumului de droguri. Acesta din urmă a fost cauza unui număr tot mai mare de accidente rutiere în Franța.

Cinematografele și televiziunile din Franța vor vedea sosirea unui nou videoclip menit să îi avertizeze pe conducătorii auto cu privire la riscurile la care se expun în cazul consumului de droguri. Videoclipul prezintă o persoană care aruncă un breloc de chei unui alt bărbat care le aruncă pe jos. Acesta ilustrează metaforic pierderea reflexelor unui șofer aflat sub influența drogurilor.

Acesta intenționează să îi facă pe spectatori să înțeleagă că „drogurile te fac un pericol pentru tine însuți și un pericol pentru ceilalți. Pentru că mărește timpul de reacție, reduce capacitatea de a lua decizii rapide și modifică conștientizarea mediului înconjurător, consumul de droguri, pe lângă faptul că este interzis, afectează grav capacitatea de a conduce”, a alertat Autoritatea pentru Siguranța Rutieră (Securite Routiere) pe site-ul său.

Potrivit lui Florence Guillaume, delegată interministerială pentru siguranța rutieră, campania își propune să reamintească faptul că există o mortalitate ridicată asociată cu comportamentele de dependență, fie că este vorba de droguri sau de alcool. Potrivit lui Guillaume, proporția șoferilor depistați pozitiv după un accident mortal pe timp de noapte sau la sfârșit de săptămână a crescut la aproape 30%. Potrivit statisticilor Securității Rutiere, 672 de persoane au fost ucise în 2022 într-un accident rutier în care a fost implicat un șofer care a consumat droguri, adică unul din cinci accidente mortale. În 91% dintre aceste cazuri, șoferul era bărbat, iar în 58% dintre cazuri avea între 18 și 24 de ani.

PHOTO: SECURITE-ROUTIERE.GOUV.FR

Articole similare

Ad