Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Polonezii acuză intensificarea controalelor din Franța ca pe o încercare de a-i scoate de pe piață

Din presa și de la organizațiile profesionale din Polonia (de exemplu, Scandalous French “inspections” of Polish trucks – rp.pl) aflăm că inspectorii francezi controlează tot mai multe camioane poloneze și dau tot mai multe amenzi. Recent o firmă cu două utilitare ușoare a fost obligată la plata a 6.000 de euro deoarece șoferul a stat în weekend în cabină. Acesta a refuzat amenda, astfel că inspectorul a sunat undeva și a pretins că vorbește cu un procuror, iar vocea de  la capătul firului a confirmat sechestrul asupra mașinii. Însă șoferul nu știa cu cine vorbea inspectorul și a refuzat și să-i fie sechestrat vehiculul, astfel că s-a încuiat în cabină, moment în care a sosit jandarmeria și l-a amenințat că sparge un geam și îl scoate afară cu forța.

Inspectorii au sechestrat în cele din urmă mașina și l-au lăsat pe șofer într-o parcare.

Ulterior, mai arată presa poloneză, mașina a fost găsită într-o parcare aflată la 10 km de punctul de control, unde tariful era de 600 de euro/zi.

Polițistul i-a dat șoferului un ultimatum: fie plătește pe loc amenda și taxa de parcare, fie așteaptă următoarea vizită a unui polițist, care, deoarece era vineri, ar fi putut fi abia marți sau miercuri. În plus, se pare că l-ar fi luat și peste picior, recomandându-i ca între timp să viziteze Franța.

Transportatorii polonezi atrag atenția asupra faptului că în ultimul timp sunt din ce în ce mai multe astfel de controale, aspect pe care îl constată și birourile de avocatură, care mai arată – așa cum v-am informat și noi că se întâmplă de fiecare dată când avocata Smaranda Rugină a mai câștigat câte un proces în care a reprezentat firme românești – că tribunalele de primă instanță și curțile de apel continuă să invalideze în masă controalele și sancțiunile la adresa transportatorilor polonezi. Cu toate acestea, nicio instanță nu a scris că inspecțiile sunt efectuate ilegal. În ceea ce privește Curtea de Casație franceză, instanța supremă, în ciuda obligației sale de a face acest lucru, a refuzat să adreseze o întrebare Curții de Justiție a UE. Un avocat polonez a declarat că o companie mare din această țară – care are deja 16 decizii în instanță cum că a fost victima unor controale ilegale – a făcut plângere împotriva Franței la Comisia Europeană și acum așteaptă inițierea unei proceduri pentru a se constata neîndeplinirea de către Franța a obligațiilor care îi revin în temeiul Tratatului european. Avocatul explică faptul că inspectorii folosesc clarificarea Comisiei din 23.12.2022, care le permite să efectueze controale ulterioare cu condiția ca șoferul să recunoască responsabilitatea penală. Problema în opinia lui este că metodele și formularele utilizate în timpul controalelor rutiere sunt ilegale și că firmele poloneze deocamdată închid ochii la astfel de practici și nu se organizează pentru a lupta și a-și proteja interesele, astfel că în caz de amendă fiecare trebuie să se descurce pe cont propriu.

Articole similare

Ad