Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Studiu: IRU prezintă cel mai bun plan net-zero pentru 2050

IRU, organizația mondială a transporturilor rutiere, anunță un nou proiect de cercetare pentru a evalua modul cel mai productiv, cel mai puțin perturbator și cel mai eficient din punct de vedere al costurilor în care sectorul transportului rutier comercial – serviciilor de transport cu camionul, autobuzul și autocarul – să ajungă la neutralitate din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon până în 2050.

Cercetarea, parte a proiectului Green Compact al IRU, arată că axarea atât pe eficiența energetică, cât și pe combustibilii alternativi va reduce cu 11% mai mult emisiile de CO2 până în 2050, în comparație cu scenariile axate pe electrificare și hidrogen.

De asemenea, planul permite satisfacerea unei cereri viitoare mai mari de transport rutier (cu 10% mai multe transporturi de mărfuri și cu 75% mai multă mobilitate pentru pasageri) pentru a sprijini creșterea economică și incluziunea socială, care poate fi realizat la un cost total cu 19% mai mic pentru sectorul public și privat în comparație cu alte scenarii.

„Această cercetare revoluționară, prima care analizează serviciile de transport cu camionul, autobuzul și autocarul pe un întreg continent, a aruncat o nouă lumină asupra celei mai bune modalități prin care industria va deveni neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon până în 2050. Operatorii de transport rutier știu cum să desfășoare operațiuni eficiente și durabile – afacerile lor depinzând de acest lucru. Această nouă cercetare demonstrează puterea de a combina eficiența energetică și o abordare mai sustenabilă privind combustibilii alternativi. Acest plan «duplex» asigură o industrie cu emisii zero, ceea ce va permite o creștere mai mare a transporturilor în viitor pentru a sprijini prosperitatea economică și socială.”,

a declarat Umberto de Pretto Secretarul General al IRU. 

Cercetarea a fost efectuată pentru a îndeplini obiectivele naționale și globale, și a evaluat trei scenarii în 38 de țări europene.

Bazate pe atingerea obiectivelor existente ale UE (55% mai puțin CO2 până în 2030; 100% până în 2050), scenariile s-au concentrat pe electrificare, hidrogen și eficiență. Eliminarea unui kilogram de echivalent CO2 cu acest plan “duplex” va costa 1,06 euro, în comparație cu 1,28 euro în cazul în care se pune mai mult accent pe electrificare și cu 1,41 euro în cazul unui plan bazat pe hidrogen.

Eficiența energetică a ocupat un loc important pe agenda COP28, în special prin angajamentul global privind energiile regenerabile și eficiența energetică, semnat de peste 120 de țări, care include un obiectiv pentru 2030 de a dubla îmbunătățirile eficienței energetice la nivel mondial. Cercetările IRU se alătură acestui angajament, recunoscând importanța crucială a accelerării măsurilor de eficiență energetică în prezent pentru decarbonizarea transportului rutier comercial.

„Țările au modele de transport, de energie și de dezvoltare extrem de diferite. Nu există o soluție unică pentru decarbonizarea transporturilor. Cu un cadru flexibil, Pactul verde al IRU este o abordare bazată pe dovezi care încurajează sectorul transportului rutier comercial – și guvernele, furnizorii și utilizatorii – să colaboreze pentru a testa, a împărtăși și a extinde soluțiile în respectarea angajamentului nostru net-zero. Această cercetare ne oferă cea mai bună foaie de parcurs pentru a face acest lucru.”,

a adăugat Umberto de Pretto.

Articole similare

Ad