Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Creștere susținută pe baza serviciilor de grupaj și a celor logistice specializate

Compania germană Dachser, prezentă din România din 2009, și-a relocat recent filiala din Brașov într-un depozit nou, cu scopul consolidării rețelei de distribuție din țara noastră, care mai include hub-uri logistice la București, Ploiești și Arad. Dachser își construiește rețeaua din România după aceeași rețetă aplicată cu succes în alte 43 de țări europene, multe din depozitele în care operează reprezentând investiții proprii. Dezvoltarea activității din România vizează deschiderea în curând a unor filiale în zonele în care operează prin parteneri, dar și extinderea serviciilor logistice la Brașov, unde s-a constituit un pol important de companii care activează cu precădere în automotive.

Serviciul de grupaj reprezintă nivelul cel mai înalt de specializare pentru un transportator și nu poate fi făcut bine fără o rețea densă globală, care să asigure volumele necesare funcționării unui serviciu rapid și eficient, și fără un sistem IT performant, care să permită urmărirea în timp real a oricărei partide de marfă.

Încă de la primii săi pași în România, Dachser a avut ca țintă să acopere întreaga țară prin serviciul de distribuție și să o conecteze cu rețeaua sa proprie rutieră, „care este cea mai mare din Europa”, după cum cum ne-a împărtășit Andreea Vlădescu, Branch Manager European Logistics Brasov în cadrul Dachser Romania.

Pentru distribuție națională compania folosește filialele de logistică rutieră din Arad, Brașov și București, deschise încă de la intrarea sa pe piața noastră, în octombrie 2009, care atunci aveau în total 1.800 m2, iar azi au ajuns la 12.288 m2. Cele trei centre sunt legate între ele de linii zilnice și acoperă, fiecare, propria zonă pentru livrări și colectări de marfă, dar și linii directe zilnice cu Germania, Ungaria și cu EuroHUB (hub-ul central) din Slovacia, de unde produsele pleacă spre toată Europa. Cu Bulgaria și Republica Moldova există linii săptămânale.

„Orientarea economică a României a fost mai mult spre import”, amintește Andreea Vlădescu, „dar în ultimul timp constatăm că și exporturile au crescut cu 15-20%, deoarece producția de aici este mai atractivă în contextul geo-politic actual. Or, tocmai grupajele de export sunt în centrul preocupărilor noastre. În plus, vedem potențialul logisticii contractuale și legătura ei cu serviciile de grupaj ca valoare adăugată adusă clientului”.

România este o țară emergentă, dar care se dezvoltă, și Dachser este parte a acestei dezvoltări mai ales prin colaborarea cu fabricile cărora le asigură exportul, echilibrând astfel volumele mari de import. Compania are la noi numeroși clienți care generează cifre de faceri peste 10 milioane de euro anual și acționează în cel puțin două țări, precum și reprezentanțe locale ale unor mari corporații. Dachser este pregătită cu o divizie specială pentru a extinde cooperarea cu aceștia și își încurajează clienții să utilizeze grupajele atât pentru export, cât și pentru import.

Distribuția națională și internațională se face în containere cu picioare (swap body sau cutii mobile) cu podea dublă, care pentru clienți însemnă timpi de tranzit mai scurți, deoarece ele sunt interschimbabile și pot fi preluate de alți șoferi, securitate mai mare a mărfurilor, deoarece ele nu se suprapun, costuri mai mici prin utilizarea eficientă a acestor cutii mobile în care se pot pune mai multe mărfuri și totodată o amprentă redusă de carbon.

Compania poate transporta și colete mari și poate oferi încărcare de la client și descărcare la client în cazul în care acesta nu vrea ca produsele să fie transbordate în agențiile Dachser. Iar sistemul informatic integrat este același folosit la nivel internațional, ceea ce îi permite companiei din România să ofere și „third way traffic”, adică să comande și să plătească în România transport din Germania în Germania, din Italia în Franța sau toate combinațiile posibile în interiorul țărilor UE și non-UE, inclusiv Marea Britanie, Elveția și Maroc.

Andreea Vlădescu explică faptul că afacerile de grupaj din România sunt ușor diferite de cele din alte țări europene datorită distanței mari dintre orașe. De aceea, pentru o acoperire teritorială mai bună, Dachser are parteneri în Bacău și Cluj, zone în care vor urma investiții în filiale proprii, cu scopul de a optimiza lanțul de distribuție. Optimizarea proceselor interne se va reflecta în costuri operaționale reduse, ceea ce va crea un avantaj și pentru clienți în ceea ce privește tarifele și timpii de tranzit către/dinspre țări UE și nu numai.

Depozite noi la Arad și Brașov

Dachser a investit permanent în propria rețea și propriile facilități logistice: în Arad a construit un depozit în care își desfășoară activitatea din ianuarie 2022, iar în august 2022 și filiala din Brașov, care lucrează pentru numeroși clienți din automotive, a fost relocată tot într-un depozit realizat în funcție de cerințele sale.

Ambele centre folosesc tehnologii menite să economisească resurse – iluminat cu LED, recuperarea căldurii etc. – pentru a contribui la obiectivele de mediu ale companiei, și permit funcționarea simultană a mai multor porți, unde se pot face în același timp încărcări/descărcări la rampă, pentru operațiuni rapide de cross-dock atât pentru distribuția internă, cât și pentru conectarea rapidă cu rețeaua europeană. În plus, datorită acestor depozite construite exact în funcție de specificul activității sale, unde sunt necesare mai multe rampe, Dachser are o capacitate mare de gestionare a volumelor de tranzit la export și import și de consolidare a mărfurilor de grupaj.

În afară de aceste centre noi, compania deține, din septembrie 2011, la cererea unuia dintre partenerii săi, un depozit SEVESO III în Ploiești, unde se folosesc echipamente de înaltă tehnologie și care este destinat mărfurilor ADR, deci îndeplinește cele mai înalte standarde de siguranță împotriva incendiilor și poluării, având rafturi protejate pentru cutremure de până la 8O pe scara Richter. De altfel, la nivel global toate agențiile Dachser sunt pregătite să transporte și mărfuri ADR.

Echipa din România a crescut de la 27 de angajați la început la 108 în prezent, cifra de afaceri de la 2,5 milioane de euro în 2010 la 22,7 milioane de euro în 2022, iar eficiența a fost și ea mai mare pe măsura investiților realizate în timp.

Compania oferă, pentru clienți din diverse sectoare de activitate, soluții integrate precum: programarea livrărilor pe diferite platforme (Argoclix, Mercareon, Transporeon), tarife preferențiale (DIY), camioane cu echipamente specifice (pentru industria chimică), depozit pentru mărfuri ADR (produse chimice și vopsele) în Ploiești și pentru pardoseli din lemn în București. Distribuția se face numai cu transportatori de încredere, care au vehicule adecvate, controlate la intrarea în centrele Dachser pe baza unui protocol intern strict.

Iar de curând compania oferă soluții pentru industria modei și a cosmeticelor, pe care le-a prezentat în 2023 și la standul de la târgul de logistică de la München.

Corelare precisă a colectărilor și livrărilor, a curselor interne și internaționale

Serviciul de colectare Dachser, care acoperă și preluări interne, și internaționale, include preluarea mărfurilor din diverse locații ale furnizorilor sau producătorilor și consolidarea expedierilor astfel încât să scadă costurile de transport și să se optimizeze spațiul de încărcare.

Compania pune la dispoziție un sistem care le permite clienților să solicite preluări la anumite ore, din anumite locații, deoarece „coordonarea eficientă este crucială pentru a se asigura că expedierile sunt colectate conform cerințelor lor”. În plus, există posibilitatea de colectare personalizată, ținând cont de tipul de încărcătură sau de cerințele specifice ale unei anumite industrii, iar clienții beneficiază de documentația și etichetarea necesare – inclusiv, dacă este cazul, documentație vamală – cu respectarea reglementărilor internaționale, și, la cerere, de manipularea și ambalarea în siguranță ale mărfurilor. Iar serviciul de asistență pentru clienți se ocupă de eventualele probleme, modificări sau întrebări legate de serviciul de colectare.

Conceptul de bază după care se organizează activitatea este planificarea livrărilor în corelație cu colectările zilnice, totul fiind pregătit în procese integrative. Fiecare sucursală din România acoperă o rază de 150-200 km pentru livrări zilnice și colectare cu 1-2 camioane pentru fiecare dintre cele 10-15 relații pe care le gestionează. Fiecare transport are propria etichetă cu cod de bare pe palet și pe documentele corespunzătoare scanate la intrarea și ieșirea în/din sucursala tranzitată. Bunurile de mare valoare sunt depozitate separat, în zone controlate specific.

După ce clienții plasează comenzile prin diferite canale, experții logistici Dachser programează și coordonează colectarea luând în considerare locația mărfurilor, cele mai eficiente rute și timpii specifici de preluare solicitați de client, iar compania trimite vehiculele la punctele respective. Articolele sunt consolidate în vehicul, optimizând spațiul și reducând costurile de transport.

Rețeaua globală, coloana vertebrală a serviciilor de grupaj, dar și de logistică contractuală

În România Dachser oferă inclusiv servicii de Contract Logistics în filialele din Ploiești și București, iar pentru cele din Brașov și Arad există planuri de dezvoltare care includ și această activitate. Personalul local specializat și experiența vastă a companiei permit filialei din România să ofere toate serviciile solicitate de clienți, mai ales datorită conectării logisticii contractuale cu rețelele sale naționale și europene de grupaj.

Marele atu al Dachser îl constituie rețeaua proprie cu acoperire internațională completă, care oferă același standard al serviciilor la nivel global. Aceasta include 399 de locații în 44 de țări europene, între care există conexiuni zilnice directe sau prin intermediul celor trei hub-uri din Uberhern (pentru Europa de Nord și de Vest), Clermont Ferrand (Franța) și Bratislava (pentru Europa Centrală, de Est și de Sud-Est), cu rute precise, timp de tranzit și standarde uniforme de servicii în întreaga Europă.

În plus, diviziile de Contract Logistics, Chem-Logistics, bricolaj și cosmetice combină rețeaua globală de transport cu servicii eficiente de depozitare, servicii cu valoare adăugată specifice clienților – în funcție de industria în care activează și de mărimea firmei lor – și consultanță individuală, creând astfel ceea ce Andreea Vlădescu numește cea mai complexă rețea de grupaj și logistică contractuală din Europa, care poate fi utilizată și pentru mărfurile ADR.

Rețeaua de transport rutier este conectată intercontinental prin rețeaua de transport maritim și aerian Dachser Air & Sea Logistics, consolidând reputația de partener de încredere pentru Contract Logistics și permițând oferirea unor tarife avantajoase și a unui transport în timp util, evitând diferențele de fus orar.

Ținta companiei pentru 2030 este să devină cel mai digitalizat furnizor de servicii logistice, urmărindu-și strategia de sustenabilitate și dezvoltându-și în continuare această rețea globală, inclusiv în România.

Articole similare

Ad