Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FAN Courier mizează pe creșterea e-commerce-ului internațional și consolidarea afacerii în regiune

Interesul sellerilor internaționali pentru piața românească este o tendință care s-a transformat în certitudine în 2023, când creșterea semnificativă a e-commerce-ului a fost susținută puternic de vendorii din afara României, care au generat volume cu 20-25% mai mari față de vendorii locali.

Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților din străinătate, FAN Courier a decis să investească 4 milioane de euro în primul hub internațional dedicat exclusiv e-commerce-ului, la Arad.

Am luat decizii rapid, am creat o echipă dedicată și am alocat peste 4 milioane de euro pentru acest hub, pe care îl vom dota cu o bandă modernă de sortare cu o capacitate de 8.000-9.000 de colete pe oră, care va fi operațională din februarie-martie”, a declarat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.

Obiectiv 2024: Lider pe piața din Republica Moldova

Au fost făcute investiții și pentru a ajuta companiile din România să iasă pe piețele externe, iar prima ieșire a FAN Courier a fost în Republica Moldova, deoarece au avut foarte multe cereri de la clienți în acest sens. Începerea războiului a dus însă la un acord al firmelor de a aștepta pentru a vedea ce se întâmplă pe piață și abia apoi să reintre.

În Moldova, domeniul comerțului online, până la intrarea noastră, era acoperit de retaileri, cu resurse proprii – așa cum era și România la începutul e-commerce-ului. Intrarea noastră pe piață este o soluție care poate ajuta companiile din Moldova să accelereze procesele de dezvoltare și să-și eficientizeze activitatea. De aceea, ne-am asumat de la început și un rol de educare a pieței în sensul de optimizare a activităților și costurilor. La Chișinău facem inclusiv fulfillment. Beneficiind de infrastructura pe care o dezvoltăm și de experiența acumulată pe piața noastră, comercianții din țara vecină se pot concentra exclusiv pe ceea ce reprezintă core-business-ul lor – comerțul online”, a declarat Adrian Mihai, responsabilul proiectului de extindere în Republica Moldova. „În același timp ne-am dus și pe piețele din jurul nostru (Ungaria, Grecia, Bulgaria, Slovacia) și vom continua să ne dezvoltăm și pe zona respectivă, deoarece noi credem în această conexiune cu țările din Europa de Est și Centrală. Firmele românești au o anumită reticența în a ieși pe alte piețe externe, iar noi vrem să-i ajutăm pe această parte”. FAN Courier își propune ca, la finalul lui 2024, să devină liderul pieței de curierat din Republica Moldova, piață pe care a început investițiile în noiembrie 2021, ca parte a strategiei de dezvoltare regionale. Investițiile pentru construirea și dezvoltarea rețelei în Republica Moldova se ridică în primii doi ani la 5 milioane euro, pentru 2024 acestea urmând a fi completate cu 3 milioane euro. FAN Courier Moldova are o echipă de 60 de angajați doar în Chișinău și o flotă de aproape 100 de vehicule cu care acoperă servicii de curierat la nivelul întregii țări. În 2023, afacerile generate de operațiunile în Republica Moldova au ajuns la 1.5 milioane euro, iar pentru 2024 estimările sunt de creștere cu 100%.  

Articole similare

Ad