Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noi norme de combatere a fraudei privind plățile transfrontaliere în UE, în vigoare de la 1 ianuarie

De la 1 ianuarie intră în vigoare noi norme de transparență care vor ajuta statele membre ale UE să combată frauda privind taxa pe valoarea adăugată (TVA).

Noile norme vor pune la dispoziția administrațiilor fiscale din statele membre ale UE informații privind plățile, permițându-le să detecteze mai ușor fraudele în materie de TVA, cu un accent special pe comerțul electronic, care este deosebit de predispus la nerespectarea și fraudarea TVA. Aceasta, la rândul său, creează găuri în veniturile fiscale care finanțează servicii publice vitale.

De exemplu, unii vânzători online care nu au o prezență fizică într-un stat membru al UE vând bunuri și servicii consumatorilor din UE fără a se înregistra în scopuri de TVA pe teritoriul UE sau declarând o valoare mai mică decât cea reală a vânzărilor lor online. Prin urmare, statele membre au nevoie de instrumente consolidate pentru a detecta și a pune capăt acestui comportament ilegal.

Noul sistem valorifică rolul-cheie jucat de prestatorii de servicii de plată (PSP), cum ar fi băncile, instituțiile emitente de monedă electronică, instituțiile de plată și serviciile de virament poștal, care, împreună, gestionează peste 90% din achizițiile online din UE.

De la 1 ianuarie, acești PSP vor trebui să monitorizeze beneficiarii plăților transfrontaliere și, de la 1 aprilie, să transmită administrațiilor statelor membre ale UE informații despre cei care primesc mai mult de 25 de plăți transfrontaliere pe trimestru. Aceste informații vor fi apoi centralizate într-o nouă bază de date europeană dezvoltată de Comisia Europeană, Sistemul electronic central de informații privind plățile (CESOP), unde vor fi stocate, agregate și verificate încrucișat cu alte date.

Toate informațiile din CESOP vor fi apoi puse la dispoziția statelor membre prin intermediul Eurofisc, rețeaua UE de specialiști în combaterea fraudei în domeniul TVA, lansată în 2010. Astfel, statelor membre le va fi mult mai ușor să analizeze datele și să identifice vânzătorii online care nu își respectă obligațiile în materie de TVA, inclusiv întreprinderile care nu sunt situate în UE. Funcționarii de legătură Eurofisc sunt, de asemenea, împuterniciți să ia măsurile corespunzătoare la nivel național, cum ar fi să procedeze la solicitări de informații, audituri sau la anularea înregistrării numerelor de TVA. Dispoziții similare sunt deja în vigoare în unele state membre și în alte țări și au avut un efect tangibil în combaterea fraudei în sectorul comerțului electronic.

Articole similare

Ad