Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii maritimi fac eforturi pentru a crește tarifele

Upply reamintește că transportul maritim containerizat se confruntă cu numeroase surse potențiale de inflație și instabilitate (Our three scenarios for the container shipping sector in 2024 (upply.com)) și propune, așa cum v-am prezentat în zilele anterioare, trei scenarii pentru 2024.

Unul dintre ele pornește de la situația în care nu vor mai fi folosite canalele Suez și Panama, iar al doilea vizează revenirea transportatorilor la disciplina reală specifică acestei industrii.

Companiile de transport maritim nu pot garanta menținerea serviciului pe termen lung decât dacă sunt plătite cel puțin cât să-și acopere costurile de operare și să aibă o marjă de profit acceptabilă. Upply estimează că asta ar presupune un tarif de bază de 2.000-2.500 USD/40′ pentru serviciile directe din Asia către Europa prin Canalul Suez, care trebuie acum să acopere și costul utilizării combustibililor mai puțin poluanți ca parte a măsurilor de tranziție energetică.

Dar pentru a crește tarifele la acest nivel companiile de transport maritim trebuie să adopte o disciplină strictă, ceea ce nu înseamnă că trebuie să întreprindă acțiuni concertate, ci mai degrabă să își adapteze mai bine serviciile la cerere și să folosească pe termen lung traversările fără încărcătură până când proprietarii de mărfuri nu vor avea altă opțiune, pentru a avea acces la capacitate de transport, decât să plătească minimul necesar pentru ca operațiunile să fie profitabile.

Primele semne ale unei astfel de abordări s-au văzut în decembrie 2023, dar nu se știe dacă tendința va fi confirmată sau nu – pentru ca această strategie să funcționeze, primii cinci operatori ar trebui să ia măsuri în aceeași perioadă.

În săptămânile următoare se va vedea dacă eforturile companiilor de transport maritim de a se asigura că tarifele spot sunt mai mari decât cele din contracte dau sau nu roade și dacă expeditorii, care au fost cei mai reticenți în a semna contracte în ultimele 14 luni, sunt sau nu pregătiți să se întoarcă la masa negocierilor.

Evoluțiile de pe piață sunt urmărite îndeaproape de principalii expeditori, care au putut măsura impactul pozitiv pe care tarifele ridicate de transport l-au avut asupra rezultatelor lor financiare în 2021 și 2022. Dar companiile de transport maritim trebuie să răspundă, în opinia analiștilor Upply, și unei alte provocări, dacă doresc să se asigure că tarifele vor crește: să le poată oferi clienților contractuali garanții în cazul în care se confruntă cu dificultăți evidente de operare, indiferent de motiv.

Sursa: Hapag Lloyd (https://www.hapag-lloyd.com/en/company/press/photos-videos/press-kit.html)

Articole similare

Ad