Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comisia Europeană trebuie să intervină pentru rezolvarea timpilor de așteptare la frontieră

Industria europeană de transport rutier, prin vocea Uniunii Transporturilor Rutiere Internaționale (IRU), își exprimă îngrijorarea cu privire la măsurile suplimentare de control la frontieră introduse de Bulgaria și România pentru combaterea migrației ilegale, în contextul aderării la spațiul Schengen, acestea având consecințe negative disproporționate asupra transportului și comerțului de mărfuri.

În interiorul UE, de ani de zile, camioanele obișnuiau să aștepte, în medie, șase ore pentru a trece granițele României cu Ungaria și Bulgaria. În funcție de situațiile specifice, timpul de așteptare putea ajunge și până la 72 de ore.

În urma noilor măsuri de control la frontieră, lucrurile se înrăutățesc și mai mult. Există acum rapoarte potrivit cărora camioanele înmatriculate în UE și non-UE așteaptă până la cinci zile pentru a trece aceste frontiere, atrage atenția IRU.

În ceea ce privește frontierele externe ale UE, informațiile primite de la companiile de transport din Bulgaria, Republica Cehă, Grecia, Ungaria, România și Turcia indică faptul că vehiculele așteaptă la frontierele externe ale UE prin Bulgaria până la patru-cinci zile.

Într-o scrisoare adresată președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, IRU l-a îndemnat pe președinte să sprijine de urgență transportul de mărfuri intra-UE la frontierele Schengen și alte frontiere interne, precum și să sprijine fluxurile eficiente de camioane peste frontierele rutiere externe ale UE.

Secretarul general al IRU, Umberto de Pretto, a declarat: „Deși sectorul nostru este pe deplin de acord că România și Bulgaria aparțin spațiului Schengen, înțelegem că se așteaptă implementarea unor măsuri suplimentare pentru gestionarea fluxurile de imigrație. Din păcate, aceste acțiuni au consecințe negative disproporționate asupra transportului de mărfuri și comerțului.“ IRU solicită Comisiei Europene să intervină și să recomande statelor membre să implementeze coridoarele Green Lane pentru camioane în interiorul UE. Comisia ar trebui, de asemenea, să încurajeze statele membre relevante să sporească capacitatea de inspecție la frontierele lor terestre externe ale UE, să respecte regulile și procedurile Convenția TIR și să ofere informații transparente cu privire la timpii de așteptare estimați la frontierele externe.

Articole similare

Ad