Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noua taxă din Germania a crescut deocamdată doar tarifele din contracte între Duisburg și Varșovia

Tarifele de transport rutier de marfă între Duisburg și Varșovia

Conform barometrului de transport realizat de Upply, Ti și IRU (Upply – Market insights), toate tipurile de tarife între Germania și Polonia au scăzut în ultimul trimestru din 2024 față de trimestrul anterior, cu excepția tarifului de transport pe bază de contract dinspre Duisburg spre Varșovia, care a crescut ca urmare a noii taxe de drum din Germania.

Concret, dinspre Varșovia spre Duisburg tarifele din contracte au scăzut cu 4,4% față de trimestrul al treilea, până la 1.427 de euro (1,32 de euro/km), și cu 14,2% față de perioada similară din 2022, iar cele spot au scăzut cu 1,4% (până la 1.566 de euro, adică 1,45 de euro/km), respectiv cu 13,7%.

Dinspre Duisburg către Varșovia tarifele din contracte au crescut pentru prima dată într-un an, cu 2,3% față de trimestrul anterior, ajungând la 1.183 de euro (1,09 euro/km), dar sunt mai mici cu 4,3% față de perioada similară din 2022. Iar tarifele spot au scăzut cu 5,7% față de trimestrul anterior și cu 17,8% față de 2022, până la 1.265 de euro (1,17 euro/km).

Diferența dintre tarifele spot și cele din contracte s-a mărit de la 9,1% la 9,7%, pe măsură ce cererea pe termen lung din partea industriei germană afectează piața.

Analiștii Upply sunt de părere că în Germania consumul se poate să fi atins cel mai jos volum posibil, dar activitatea industrială încă poate scădea.

Transportatorii polonezi fac cele mai multe curse între cele două țări, iar costurile lor au crescut în 2022 (cele cu întreținerea cu 49,7% față de 2019, iar cele cu salariile cu 56,8% tot față de 2019) și rămân mari.

Noua taxă de drum din Germania a crescut costul cu taxele de drum cu o medie de peste 70%, diferență transferată, acolo unde a fost posibil, direct clienților, ceea ce a dus la un tarif mai mare pentru transportul pe bază de contract. Piața spot, mai slabă, ar putea avea probleme să facă asta în totalitate, dar ne putem aștepta și aici la tarife mai mari în viitorul apropiat.

Faptul că industriile celor două țări și lanțurile de aprovizionare sunt strâns integrate înseamnă că scăderea activității din Germania este probabil variabila care afectează cel mai mult tarifele de transport pe această relație.

Articole similare

Ad