Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sigur, rapid și simplu: Daimler Truck și Linde stabilesc un nou standard pentru tehnologia de realimentare cu hidrogen lichid

Daimler Truck și Linde Engineering, două companii industriale de top, au realizat un progres important în materie de infrastructură pe drumul către decarbonizarea transportului cu hidrogen. În ultimii câțiva ani, inginerii celor două companii au dezvoltat împreună sLH2, un nou proces de manipulare a hidrogenului lichid subrăcit.

În comparație cu hidrogenul gazos, această abordare inovatoare permite o densitate de stocare mai mare, o autonomie mai mare, o realimentare mai rapidă, costuri mai mici și o eficiență energetică superioară. Realimentarea durează aproximativ 10 până la 15 minute pentru un camion de mare tonaj de 40 de tone, care transportă 80 kg de hidrogen lichid pentru o autonomie de 1.000 km și chiar mai mult. În același timp, noua tehnologie sLH2 reduce de 2-3 ori investiția necesară pentru o stație de realimentare cu hidrogen, iar costurile operaționale sunt de 5-6 ori mai mici. În prezent, hidrogenul lichid poate fi furnizat în mod fiabil în întreaga Europă.

În comparație cu tehnologia obișnuită de realimentare cu hidrogen lichid (LH2), noul proces utilizează o nouă pompă inovatoare sLH2 pentru a crește ușor presiunea hidrogenului lichid. Prin această metodă, hidrogenul devine hidrogen lichid subrăcit (sLH2). Hidrogenul în această stare, facilitează un proces de realimentare foarte robust care, de asemenea, menține la minimum pierderile de energie în timpul realimentării. În plus, nu este necesară nicio transmisie de date între stația de realimentare și vehicul, ceea ce reduce și mai mult complexitatea soluției. În același timp, capacitatea de realimentare este crescută la noi niveluri. Stația pilot de realimentare are o capacitate de 400 kg de hidrogen lichid pe oră. În comparație cu conceptele obișnuite de realimentare cu hidrogen lichid sau gazos, sLH2 este considerabil mai simplu, oferind în același timp performanțe sporite.

Având ca scop stabilirea unui standard comun de realimentare pentru camioanele alimentate cu hidrogen, tehnologia este pusă la dispoziția tuturor părților interesate prin intermediul unui standard ISO. În prezența secretarului de stat pentru afaceri economice al landului Renania-Palatinat, Petra Dick-Walther, și a presei internaționale, Andreas Gorbach, membru al Consiliului de administrație al Daimler Truck, și Juergen Nowicki, director general al Linde Engineering, au inaugurat astăzi prima stație pilot publică sLH2 în Wörth am Rhein, alimentând un prototip de camion Mercedes-Benz GenH2. 

Andreas Gorbach, membru al Consiliului de Administrație al Daimler Truck AG, responsabil cu tehnologia autocamioanelor: „Transportul cu emisii zero are nevoie de trei factori: vehiculele cu baterii electrice și hidrogen potrivite, rețeaua de infrastructură necesară și paritatea costurilor pentru vehiculele ZEV în comparație cu camioanele diesel. În ceea ce privește vehiculele, transformarea este în plină desfășurare. În ceea ce privește infrastructura pentru hidrogen, astăzi atingem o etapă importantă: Cu sLH2, realimentarea cu hidrogen devine la fel de convenabilă ca și realimentarea de astăzi cu motorină. Este nevoie de aproximativ 10 până la 15 minute pentru a alimenta camionul nostru Mercedes-Benz GenH2 pentru o autonomie de peste 1.000 km. Facem acum apel la alți producători de echipamente originale și companii de infrastructură să urmeze abordarea noastră și să facă împreună din această tehnologie un standard industrial.”Juergen Nowicki, vicepreședinte executiv al Linde plc și CEO al Linde Engineering: „Hidrogenul lichid subrăcit crește considerabil eficiența sistemelor de realimentare cu hidrogen. Investiția necesară este redusă de două până la trei ori, iar costurile operaționale sunt de cinci până la șase ori mai mici. Aceste avantaje și altele fac din sLH2 o alternativă practică și neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 la motorină în sectorul vehiculelor grele. Tehnologia pe care am dezvoltat-o împreună cu Daimler Truck va contribui la deschiderea drumului pentru dezvoltarea unei rețele robuste de realimentare, care este esențială pentru a menține vehiculele în mișcare și lanțurile de aprovizionare intacte.”

Articole similare

Ad