Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

PE modifică forma Directivei privind greutatea și dimensiunile vehiculelor prezentată de CE

Comisia pentru transport și turism a Parlamentului European și-a adoptat poziția cu privire la revizuirea Directivei privind greutatea și dimensiunile vehiculelor, existând mai multe modificări față de versiunea originală a proiectului prezentat de CE anul trecut, dintre care cele mai importante sunt: creșterea greutății totale maxim admise (MTMA) a vehiculelor cu emisii zero la 44 t, a celor cu surse alternative de energie cu 1 t, a autobuzelor articulate cu trei axe cu 1 t (dacă au combustibili alternativi) sau cu 2 t (dacă au emisii zero), ceea ce nu fusese inclus în propunerea CE, creșterea înălțimii vehiculelor care transportă containere high-cube, creșterea lungimii platformelor pentru transportul autovehiculelor, omologarea vehiculelor cu MTMA de 44 t în trafic internațional, cu condiția ca fiecare țară prin care trec acestea să permită o astfel de valoare mai mare (omologare valabilă până la 31.12.2034), permiterea vehiculelor mai lungi și mai grele (EMS, Sistemul modular european) în trafic internațional, fără autorizații suplimentare, cu condiția ca țările traversate să le permită pe teritoriul lor și să publice drumurile pe care pot circula, introducerea unui nou marcaj UE al vehiculelor EMS (nici acest element nu a fost inclus în propunerea CE), posibilitatea ca țările UE să introducă minime condiții pentru formarea și certificarea conducătorilor auto EMS, scurtarea perioadei de punere în aplicare a directivei la 12 luni (CE propusese 24 de luni).

Urmează ca propunerea de modificare a directivei să fie supusă la vot în sesiunea plenară a PE, cel mai probabil în martie, iar după finalizarea lucrărilor din Parlament negocierile privind modificarea directivei se vor desfășura în cadrul trilogului, între PE, Consiliul UE și CE. Iar când se va ajunge la o poziție comună va avea loc acceptarea sau respingerea finală a proiectului.

Asociația olandeză de transport și logistică TLN se declară mulțumită de propunerea PE și amintește că a făcut lobby pentru ea câțiva ani. Pe drumurile din Olanda circulă deja circa 3.000 de combinații mai lungi sau mai grele (LHV sau Eco-Combi) și există acorduri cu Belgia și Germania să poată fi folosite și acolo, iar datorită noii legislații, dacă se va adopta în această formă, folosirea lor se va extinde mai ușor în alte țări europene. Reamintim că două astfel de combinații pot transporta aceeași cantitate de marfă pe care o transportă trei ansambluri tradiționale, deci este nevoie de mai puține camioane pentru aceeași cantitate de marfă, ceea ce economisește spațiu pe șosele și reduce consumul de combustibil.

Și în Scandinavia și Spania combinațiile mai lungi și mai grele sunt deja pe șosele, ceea ce scade consumul și emisiile de CO2 cu 20-30%. Iar faptul că vehiculele electrice și pe hidrogen vor putea fi în curând mai lungi și mai grele, deci nu se va sacrifica din sarcina lor utilă, ar putea încuraja firmele să le adopte mai rapid.

Sursă foto: TLN

Articole similare

Ad