Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Polonezii vor case de expediții mai responsabile

Ministerul Transporturilor din Polonia pregătește un proiect de modificare a Legii transporturilor rutiere, care va introduce interdicția caselor de expediții de a contracta servicii de transport de la entități fără autorizații suficiente, sub sancțiunea unor amenzi.

Modificarea are ca scop reglementarea normelor de punere în funcțiune a transportului rutier național de mărfuri, a transportului rutier internațional de mărfuri și a cabotajului de către entitățile care desfășoară alte activități legate de transport în calitate de expeditori sau subcontractanți ai acestora. Înainte de a comanda un transport rutier, persoana juridică care face o comandă de transport va fi obligată să verifice dacă transportatorul rutier căruia intenționează să îi încredințeze transportul este autorizat în mod corespunzător. Este vorba de verificarea documentelor care îl autorizează să efectueze un anumit tip de transport rutier și care sunt legate de încărcătura transportată. De asemenea, va fi responsabilitatea comitentului să elibereze și să înmâneze transportatorului rutier de mărfuri un document care să confirme comanda.

Proiectul prevede obligația ordonatorului de a păstra documentația pentru o perioadă de 5 ani, calculată de la sfârșitul anului calendaristic în care a fost emisă comanda. Documentele în cauză sunt copii sau originale ale documentelor care autorizează transportatorul să efectueze un anumit tip de transport rutier, documentele referitoare la încărcătura transportată și documentul de confirmare a comenzii. Documentele menționate mai sus vor trebui să fie prezentate autorităților de control la cererea acestora.

Proiectul se află în faza de dezbatere. Prin solicitarea unei autorități corespunzătoare pentru externalizarea transportului, guvernul intenționează să elimine practicile neloiale care ar fi putut afecta negativ piața de transport până în prezent Obligația de a ține evidența și înăsprirea sancțiunilor pentru nerespectare subliniază angajamentul de a menține standarde înalte în sectorul transporturilor.

Intermediarii au fost criticați de ani de zile de către transportatorii rutieri pentru marjele excesive. Există, de asemenea, proteste din partea mai multor intermediari, deoarece uneori marfa trece prin mai multe birouri intermediare, iar prețul final abia acoperă costul cu taxele de drum și cu combustibilul. Datele Ministerului Infrastructurii din Polonia arată că, la sfârșitul anului 2022 (cel mai recent raport), fuseseră eliberate 14.400 de licențe de intermediere a transportului de mărfuri, cu o mie de licențe mai mult față de 2021.

Articole similare

Ad