Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MAN aduce perspectiva femeilor șoferițe în dezvoltarea produselor pentru camioane

Începând cu anul 2022, MAN Truck & Bus organizează seria de ateliere “WoMAN” în dezvoltarea produselor pentru camioane, care are ca scop să contribuie cu idei despre cum producătorul de vehicule comerciale se poate concentra mai mult pe nevoile specifice ale femeilor șoferițe în viitor. Acest lucru se datorează faptului că perspectiva din industrie a fost până acum foarte unilaterală, nevoile și stilul de viață predominant masculin fiind luate în considerare în dezvoltarea camioanelor. Inițiativa își propune să contracareze această așa-numită “diferență de date între sexe”.

“Șoferii de sex feminin contribuie cu o altă perspectivă importantă la dezvoltarea produselor noastre. Dorim să folosim aceste informații valoroase pentru a face produsele noastre și mai bune, mai confortabile și mai ușor de utilizat pentru clienții noștri în viitor”, spune Dr. Frederik Zohm, Chief Development Officer la MAN Truck & Bus.

“WoMAN – Initiative ” arată diferențele

MAN s-a concentrat întotdeauna asupra șoferilor fie de sex feminin, fie masculini atunci când vine vorba de dezvoltarea de noi vehicule. Grupul de reflecție “WoMAN” se străduiește, de asemenea, să cunoască mai bine viața profesională de zi cu zi a șoferilor de sex feminin și să acorde atenție diferențelor dintre bărbați și femei. Scopul este de a face ca vehiculul și profesia de șofer de camion să fie mai atractive pentru femei. Prin urmare, o echipă MAN din departamentele de inginerie și proiectare condusă de psihologul Dr Sigrun Weise și MAN Market Research invită în mod special femeile șoferi de camion profesioniști la ateliere de lucru, colectând și analizând datele și faptele relevante.

În medie, femeile șoferițe sunt cu șapte ani mai tinere, cu 11 cm mai scunde și cu 18 kg mai ușoare decât colegii lor bărbați. Lățimea preferată a paturilor este discutată în cadrul atelierelor, la fel ca și întrebarea dacă ar trebui să existe lavoare sau toalete în interior sau numărul ideal de prize pentru ca aparatele electrice, cum ar fi uscătoarele de păr sau ustensilele de îndreptat părul, să poată fi utilizate și în cabină. O primă constatare generală: majoritatea femeilor șoferițe nu doresc un “camion pentru femei” care să fie vizibil din exterior.

Proporția femeilor în rândul șoferilor profesioniști este în continuă creștere

Femeile șoferițe reprezintă un grup în creștere în Germania. Proporția femeilor care dețin un permis de conducere pentru camioane a crescut recent cu peste două procente. Iar tendința este în creștere, după cum arată cifrele Autorității Federale de Transport Auto. În perioada 2011-2021, proporția femeilor care se pregătesc să devină șoferi profesioniști a crescut de la 4 la 11%. “Cu aproximativ 30.000 de carduri de șoferi pentru femei, comparativ cu aproximativ un milion pentru bărbați, dimensiunea este încă foarte diferită. Dar devine evident că din ce în ce mai multe femei optează pentru această profesie”, explică conducătorul atelierului, Dr. Sigrun Weise. “Vedem, de asemenea, că vocea femeilor șoferițe are greutate pe rețelele de socializare.” Viața profesională de zi cu zi a femeilor șoferi de camion va fi investigată în continuare cu ajutorul unor chestionare detaliate. Acest lucru va ajuta, de asemenea, la încorporarea cerințelor utilizatorilor de sex feminin în dezvoltarea vehiculelor și la inițierea de îmbunătățiri. “Nu cunosc niciun alt producător de camioane care să fie la fel de interesat de nevoile femeilor șoferi ca MAN Truck & Bus”, spune șoferul profesionist Ines Böttcher, iar colega sa, Christina Scheib, adaugă: “Ar fi un efect de uimire pentru noi, femeile șoferițe, dacă, peste câțiva ani, am vedea că sugestiile noastre au fost luate în considerare în dezvoltarea camioanelor.”

Articole similare

Ad