Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ford Trucks F-Max, sub lupa lui Gheorghe Vlase

AIC Trucks, distribuitor Ford Trucks în România, l-a numit pe Gheorghe Vlase „Ambasador Ford Trucks F-Max pentru un condus eficient”. Calitatea vine la pachet cu provocarea de a exploata un camion de serie F-Max în activitatea de zi cu zi a firmei de transport pe care o conduce și de a raporta, la finalul zilei, rezultatele obținute din punct de vedere al performanțelor și consumului. Toate datele vor fi la vedere pe canalul de youtube al AIC Trucks, analizate de Alexandru Troncotă, Driver Trainer cu ani de experiență în spate. Proiectul inițiat de AIC Trucks vizează evidențierea rezultatelor exploatării în condiții reale a Ford Trucks F-Max, încă necunoscut multor flote de transport pe distanțe lungi din România.

În ciuda faptului că Ford Trucks F-Max a fost încununat cu titlul Camionul Anului 2019, iar marca turcească a reușit în ultimul timp să dețină o cotă de piață de 5 până la 9% pe gama autovehiculelor de peste 16 t în România, mulți transportatori nu au încredere să achiziționeze camioane ale unui brand tânăr de pe piața europeană. AIC Trucks crede că F-Max oferă cel mai scăzut cost de proprietate și o experiență bună de lucru pentru șofer, astfel că a acceptat să facă publice toate informațiile legate de exploatarea unui model de serie, pe care l-a încredințat unui șofer și totodată manager de transport experimentat, care a testat aproape toate mărcile de camion.

Un camion premiat și îmbunătățit an de an

De la lansarea și câștigarea prestigiosului premiu Truck of the Year 2019, F-MAX a fost continuu îmbunătățit: a primit un nou motor (versiunea 1.5), iar transmisia ZF Traxon a fost înlocuită de o transmisie produsă tot de Ford Otosan și rafinată pentru a da ocazia motorului propriu să atingă rezultate de consum cât mai bune. Direcția EHPAS, dezvoltată împreună cu Bosch, este acum asistată electrohidraulic, oferind o bună manevrabilitate și o ținută de drum confortabilă și sigură.

Modelul condus de Gheorghe Vlase este unul standard (motor de 13 litri cu 6 cilindri în linie, 500 CP, retarder, suspensie cu 4 perne pe spate, fuste laterale etc.), singurele modificări aduse fiind doar la nivel de culoare și lumini.

Patronul devenit șofer din pasiune

Gheorghe Vlase este unul dintre cele mai interesante personaje din industria de transport din România. După dezvoltarea unei flote de aproape 474 de camioane folosite în mai multe tipuri de activități – transport de marfă pe distanțe lungi, distribuție de băuturi, transport de materiale de construcții și produse ADR/lichide alimentare cu cisterne – Gheorghe Vlase s-a confruntat în mai multe rânduri cu problema lipsei sau indisciplinei șoferilor. Pentru a experimenta pe propria piele ce înseamnă munca de șofer, rutina de zi cu zi, consumurile înregistrate în diferire condiții de drum și încărcătură, Gheorghe Vlase a început să facă pe cont propriu câte o cursă de camion până când a descoperit că îi face o mare plăcere să petreacă timp la bord. În urmă cu câțiva ani și-a configurat un camion ediție specială a cărui culoare o poartă și astăzi semiremorca având chipul lui Mihai Eminescu pe prelată și două versuri din poezia „Ce-ți doresc eu ție, dulce Românie”, cu care derulează și testul inițiat cu Ford Trucks F-Max.

Tocmai de aceea Gheorghe Vlase a fost alegerea firească pentru o astfel de provocare, nu numai pentru că se ocupă de transporturile rutiere de mărfuri de mai bine de 27 ani, trecând cam prin toate pozițiile unei astfel de activități, ci și pentru că este unul dintre primii clienți Ford Trucks în România.

În urmă cu 7 ani a achiziționat prima flotă de 10 camioane Ford Cargo, care au răspuns cerințelor de eficiență căutate atunci: „prețul de achiziție a fost foarte bun, în timp vehiculul dovedindu-se și fiabil, și economic de exploatat”, după cum a declarat Gheorghe Vlase.

„Echiparea vechii generații Ford Cargo nu era la fel de bogată precum a camioanelor aparținând unor mărci europene consacrate, însă modelul F-Max lansat în 2019 mie mi s-a părut excepțional încă de la lansare. Apoi la finalul anului a primit și titlul Camionul Anului, ceea ce arată clar că și alții au fost plăcut impresionați de concept și că F-Max este un camion care întrunește pretențiile clientului european în general.”

O provocare pe gustul lui Gheorghe Vlase

Gheorghe Vlase va exploata în următoarea perioadă un Ford Trucks F-Max în diferite condiții de drum, pentru operarea transporturilor coordonate de compania sa, având ca obiectiv documentarea rezultatelor obținute în fiecare situație.

Proiectul va fi disponibil pe canalul de Youtube al Ford Trucks România și pe toate canalele de Social Media, cu o periodicitate săptămânală, și va aborda multe dintre subiectele întâlnite de un transportator pe parcursul traseelor sale: obținerea unui consum de combustibil eficient, condus preventiv, în siguranță, folosirea tuturor tehnologiilor vehiculului, detalii de raportare la condiții diverse de drum și tip de încărcătură. Toate din perspectiva unui șofer de F-Max. Fiecare dintre aceste direcții va fi documentată pe parcursul traseelor străbătute.

„Am răspuns afirmativ propunerii lui Stefano Albarosa de a fi parteneri în acest proiect și de a conduce F-Max în transporturile pe care le efectuez, pentru a veni către colegii mei, șoferi, cu date reale despre performanțele acestui vehicul. Vrem să vedem, cu plusuri și minusuri, ce înseamnă F-Max din punct de vedere al consumului, eficienței în transport, comportamentului pe traseele din România și confortului. Totul va fi real, va fi o experiență unică pentru mine și o provocare interesantă.”

Partenerul în evaluarea și analiza rezultatelor obținute și a performanțelor camionului va fi Alexandru Troncotă, Driver Trainer în cadrul AIC Trucks, cu care Gheorghe Vlase colaborează de peste 15 ani.

„Rezultatele și discuțiile de pe parcurs le veți vedea în video-urile din Social Media. Acest proiect este cu și despre F-Max, un model emblematic pentru Ford Trucks. Spun asta pentru că a fost votat Camionul Anului în 2019, reprezentând o sinteză a patru piloni importanți: confort, siguranță, eficiență și cost de proprietate. De la acel moment, produsul a fost încontinuu îmbunătățit pentru a se adapta cerințelor clienților. Parteneriatul cu Gheorghe Vlase este unul inedit, pentru că vom exploata și evalua camionul în timp real”, a declarat Alexandru Troncotă.

Testul începe pe teritoriul României, în diferite ipostaze de exploatare (ziua-noaptea, condiții diferite de trafic, de vreme sau de drum), după care vor fi organizate curse tur-retur și chiar curse în Comunitate pentru a vedea cât de performant este acest camion.

„Îmi doresc să mă adresez colegilor mei conducători auto, care pot astfel să vadă ce ar trebui să facă pentru a ajunge la anumite performanțe de consum”, a mai subliniat Gheorghe Vlase.

Totul „la vedere” pe social media

Pentru că își dorește să fie un model și pentru tinerii șoferi profesioniști și să contribuie la creșterea gradului de profesionalism al acestora, Gheorghe Vlase promite că toate informațiile pe care le va face publice vor fi reale, nimic cosmetizat, rezultate obținute cu un camion de serie care poate fi comandat de orice client. Doar culoarea cabinei este una personalizată, pe gustul său. În rest configurația este a unei echipări standard.

„Mă bucură foarte mult demararea acestui proiect pentru că am mare încredere în asocierea între un profesionist în această industrie, Gheorghe Vlase, și F-Max, un camion care, aflat în perioada de maturitate, începe să demonstreze acest raport de cost total de proprietate care l-a și consacrat încă de la început. Gheorghe Vlase a fost printre primii clienți Ford Trucks în România, este un șofer și transportator cu multă experiență și aplecare asupra parametrilor de exploatare cât mai eficientă a camionului. Sunt convins că toate informațiile pe care le va furniza pe parcursul utilizării F-Max vor fi foarte interesante și folositoare pentru alți șoferi, proprietari de flote și chiar și pentru noi, atenți întotdeauna la îmbunătățirea serviciilor”, a declarat Stefano Albarosa, CEO AIC Trucks.

„Gheorghe Vlase a fost unul dintre primii reprezentanți ai industriei transporturilor pe care i-am cunoscut și am fost surprins într-un mod foarte plăcut. Dacă ar fi să reduc impresia de atunci la două cuvinte, acestea ar fi «pasiune» și «profesionalism». M-a făcut curios la început cu afirmația că «nu poți conduce un camion ca și cum ar fi un autoturism», chiar dacă eram puțin sceptic. Ulterior am înțeles importanța anticipării și a folosirii tuturor informațiilor tehnice și a simțurilor de care dispunem. Și mi s-a confirmat când am auzit alți specialiști vorbind despre aceste lucruri și spunând: «da, dar G. Vlase este la un alt nivel». Mă bucur că avem ocazia și cred că e de datoria noastră să transmitem aceste informații către șoferii și transportatorii romani” a declarat Răzvan Szilagyi, Deputy CEO AIC Trucks.

Articole similare