Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Germania dă liber la vânzarea de HVO la pompele de alimentare cu combustibili

A doua ordonanță de modificare a Legii privind natura și etichetarea calităților carburanților aprobată de Consiliul Federal fără modificări semnificative, prevede în esență vânzarea așa-numiţilor combustibili diesel parafinici fabricați din ulei vegetal hidrogenat (Hydrotreated Vegetable Oil, HVO) la staţiile de alimentare publice. În forma sa pură, acest combustibil este cunoscut sub numele de „HVO 100”. Pe pompele și duzele de combustibil, unde altfel ar apărea „B7”, „E5” sau „E10”, în acest caz se va scrie „XTL – Paraffinic Diesel”. Producătorii de camioane au aprobat majoritatea motoarelor de generaţie nouă pentru a funcţiona cu HVO 100.

Reducerea emisiilor de CO2 a HVO 100 în comparație cu motorina convenţională este estimată la 70 până la 90%. 

Guvernul federal trebuie să încorporeze acum amendamentele în textul regulamentului înainte ca acesta să poată fi anunțat și să intre în vigoare, cel mai probabil după 1 aprilie.

Într-un document însoțitor, oficialii nemţi au recunoscut că HVO și alți biocombustibili nu vor putea rezolva problemele emisiilor de CO2 din sectorul transporturilor. Totuşi, aceşti biocombustibili pot contribui, alături de alte propulsii alternative la diesel, la reducerea nivelului de emisii. Există o cantitate limitată de materii prime durabile, cum ar fi reziduurile și deșeurile biogene, şi, ca urmare a competiției pentru utilizarea acestor materii prime, există și un potențial limitat pentru combustibili lichizi durabili. Iar industria de transport feroviar și maritim face de asemenea eforturi de a transforma și motoarele diesel folosite în aceste segmente pentru a funcționa pe HVO.

Articole similare

Ad