Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transporturile vor confirma prin decret că nu vor introduce taxe de drum pe autostrăzi

FENADISMER a salutat anunțul făcut marți, 2 aprilie, de către directorul general al transporturilor rutiere către asociațiile de transport, potrivit căruia proiectul de decret regal prin care Ministerul Transporturilor va începe în scurt timp să transpună în legislația spaniolă noua directivă europeană aprobată în 2022 privind aplicarea de taxe pentru vehiculele de transport pentru utilizarea infrastructurilor rutiere, cunoscută sub denumirea colocvială de “Eurovinieta”, va fi exclusă definitiv instituirea de taxe de drum pe autostrăzile spaniole.

După cum se va reaminti, anul trecut, Guvernul a decis să rectifice criteriul său anterior în favoarea impunerii de taxe de drum pe actualele drumuri fără taxă, datorită, printre altele, respingerii de către asociațiile de transportatori a implementării acestora din cauza prejudiciilor incontestabile aduse competitivității sectorului transporturilor și a restului sistemului economic spaniol, și aceasta în ciuda presiunii puternice exercitate de companiile de construcții, dornice să-și mărească portofoliul de afaceri în detrimentul buzunarelor șoferilor particulari și profesioniști.

În acest sens, FENADISMER reamintește că sectorul transporturilor rutiere, cu actuala fiscalitate pe care o suportă, peste 21 de miliarde de euro pe an, contribuie deja în mod suficient la întreținerea infrastructurilor spaniole, motiv pentru care a respins în mod repetat instituirea de noi taxe de drum, întrucât ar afecta și actuala redresare a activității economice din Spania cauzată de pandemia Covid și situația internațională.

Proiectul de decret regal, care va fi supus consultării publice în următoarele zile, va stabili în mod expres neaplicarea de taxe de drum pe autostrăzile și alte drumuri care fac parte din rețeaua generală a statului, cu excepția logică a autostrăzilor private concesionate. În acest sens, noul decret regal va stabili criteriile de stabilire a tarifului maxim de trecere care va fi perceput de către concesionarii privați de autostrăzi, pentru calculul căruia, ca o noutate, va trebui să se țină cont de emisiile vehiculelor, deși Ministerul Transporturilor s-a angajat că acest criteriu se va aplica doar autostrăzilor aflate în proprietatea statului prin intermediul Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte, adică autostrăzile salvate ca urmare a falimentului societăților de exploatare, și care în prezent sunt alcătuite din următoarele: autostrăzile R2, R3, R4, R5, autostrăzile M12, AP-41 și AP-36, precum și secțiuni ale autostrăzii AP-7 de pe centura Alicante și AP-7 în Cartagena-Vera.

sursa foto: FENADISMER

Articole similare

Ad