Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

APIA: Numărul vehiculelor comerciale ușoare și minibusurile, înmatriculate în martie, a crescut cu +9,7%

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) a anunțat înmatriculările de autoturisme noi înregistrate în martie 2024 care au scăzut semnificativă cu -26,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

De asemenea, autoturismele „electrificate” au avut o descreștere de -9%, cu o cotă de piață de 23,9%, iar cele pur electrice au înregistrat o scădere de -35,9%, cu o cotă de piață de 7,4%. În schimb, vehiculele care au generat creșteri au fost cele comerciale ușoare și minibusurile cu +9,7%, precum și cele grele și bus-urile cu +4%. Comparativ cu lunile anterioare, înmatriculările de autovehicule noi au scăzut cu -22% față de martie 2023 și cu -17,4% față de februarie 2024.

Luna trecută, autoturismele (reprezentând aproximativ 82% din total) au marcat un volum de 8.925 de unități, cu o scădere semnificativă de 26,6% față de aceeași perioadă din 2023.

Totodată, segmentarea pe clase arată o evoluție mixtă, cu scăderi în clasele A, B, C și F, în timp ce clasele D, E și SUV-uri au înregistrat creșteri semnificative, respectiv +85,9%, +3% și +8,6%.

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV a ocupat prima poziție, având o cotă de 52,2%, în creștere cu 8,6%. A fost urmată de Clasa C, cu o cotă de 27,1%, în scădere cu 21,4%, și Clasa B, cu o cotă de 10,7%, în scădere cu 44,5% față de aceeași perioadă din anul precedent.

În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină au înregistrat o scădere de -39,1% față de martie 2023, reprezentând acum 58,4% din totalul înmatriculărilor. Cu toate acestea, autoturismele echipate cu motoare diesel plus mild hybrid diesel au crescut cu 24,9%, ajungând la o cotă de 17,7% din total.

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, incluzând cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), dețin în a treia lună a lui 2024 o cotă de piață de 23,9%, depășind cu 6,2 puncte procentuale cota deținută de motoarele diesel (categoria diesel include și motorizările mild hybrid diesel).

Autoturismele full electrice au avut o cotă de piață de 7,4% în martie, în scădere față de aceeași lună din 2023, când reprezentau 8,4%. În același timp, autoturismele plug-in hibrid au generat o cotă de piață de 4,9%, în creștere cu +2,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

În martie 2024, cele mai vândute autoturisme 100% electrice au fost Dacia Spring, cu 212 unități și o scădere de 57,8% față de aceeași perioadă a anului precedent, Tesla Model 3, cu 83 unități și o creștere de 84,4%, și Tesla Model Y, cu 78 unități și o scădere de -2,5%.

În privința autoturismele Plug-in, în topul trei al modelelor din martie 2024 s-au aflat Mercedes Benz GLE, cu 35 de unități și o creștere de 6% față de aceeași perioadă a anului precedent, Toyota RAV4, cu 33 de unități și o creștere de 230%, și urmate de Ford Kuga și Porsche Cayenne cu câte 32 de unități.

În topul celor mai vândute autoturisme hibride, fără reîncărcare din surse externe, din martie 2024, pe primul loc se află Toyota Corolla cu 190 de unități în creștere cu 20,3% față de martie 2023. Urmată de Toyota RAV4, cu 165 de unități și o creștere de 44,7%, și Toyota C-HR, cu 115 de unități.

În martie 2024, vehiculele comerciale ușoare și minibus-urile au înregistrat o creștere de 9,7% față de luna martie 2023, cu mențiunea că autovehiculele comerciale ușoare fără minibus au marcat o diferență de doar două unități față de luna similară a anului trecut.

Vehiculele comerciale grele și bus au generat în martie o creștere de 4% față de martie 2023. În detaliu, autovehiculele comerciale grele fără bus au avut un volum similar comparat cu luna martie a anului trecut, respectiv 186 de unități față de 185 de unități.

Articole similare

Ad