Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

ACEA: Europa are nevoie de un acord industrial solid pentru a realiza Green Deal

13 directori generali ai producătorilor și furnizorilor de autovehicule de top din Europa s-au întâlnit ieri, 10 aprilie, cu comisarul UE pentru acțiunea climatică, Wopke Hoekstra, pentru a discuta despre tranziția ecologică a sectorului. Masa rotundă a fost precedată de o întâlnire cu Charles Michel, președintele Consiliului European, înaintea summitului UE de săptămâna viitoare privind competitivitatea.

Industria auto – unul dintre cele mai importante sectoare ale economiei UE – se află într-un punct critic, deoarece face cea mai mare transformare din ultimul secol, cu scopul de a îndeplini cele mai ambițioase obiective de reducere a CO2 din lume pentru vehicule, se artă într-un comunicat de presă al ACEA.

Producătorii de autovehicule doresc să mențină producția în Europa, păstrând locurile de muncă și investițiile în regiune, dar se confruntă în prezent cu puternică concurență globală acerbă pentru resurse critice, finanțare, investiții și clienți, agravată de costurile în creștere ale afacerilor, de un peisaj geopolitic în schimbare radicală și de o piață a vehiculelor electrice care este departe de a fi matură. Având în vedere aceste provocări profunde, Europa trebuie să-și consolideze competitivitatea și să construiască un mediu de afaceri mai puternic pentru tranziția „verde“ și digitală a industriei auto.

Luca de Meo, CEO al Grupului Renault și Președinte ACEA a declarat: „Producătorii de autovehicule din UE sunt ferm angajați în decarbonizare, investind peste 250 de miliarde de euro în electrificare, dar nu putem face această tranziție singuri. Europa trebuie să creeze condițiile pentru competitivitate și cererea pieței pentru vehicule electrice. Acestea includ infrastructura de încărcare cu energie electrică și respectiv de alimentare cu hidrogen, o aprovizionare suficientă cu materii prime critice, un acces mai bun la finanțare și stimulente de piață. Cu alte cuvinte, o strategie industrială holistică va fi cheia pentru realizarea ambițiilor ecologice ale Europei.”

Matthias Zink, CEO Automotive Technologies la Schaeffler și președinte CLEPA: „Furnizorii de autovehicule europeni stimulează inovația și sustenabilitatea cu 30 de miliarde de euro prin investiții anuale în cercetare și dezvoltare și 1,7 milioane de locuri de muncă directe. Cu toate acestea, în contextul unui mediu economic provocator și al adoptării scăzute a vehiculelor electrice, finanțarea tranziției devine esențială. Trebuie să ne asigurăm că există condiții-cadru pentru a reduce riscul investițiilor în tehnologii inovatoare și în transformarea instalațiilor și a forței de muncă. Cadrul de reglementare trebuie să rămână ambițios, dar flexibil pentru a menține Europa competitivă. Acest lucru ne va ajuta să ne atingem obiectivele mai rapid și mai eficient, satisfăcând totodată nevoile consumatorilor.” În ciuda angajamentului luat în vederea decarbonizării, trebuie recunoscut faptul că motorul cu ardere internă va continua să joace un rol important pe termen lung în transporturile grele. Atingerea obiectivelor de reducere a CO2 rămâne extrem de ambițioasă în absența unor condiții vitale favorabile, cum ar fi o rețea densă de stații de încărcare și alimentare adecvate pentru camioane și un cadru de susținere a prețurilor, pentru a asigura paritatea costurilor pentru vehiculele cu emisii zero. Sectorul auto european solicită factorilor de decizie din Europa să ia măsuri concrete pentru a rezolva aceste probleme.

Articole similare

Ad