Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

România pierde volume importante pe aerian în fața țărilor vecine

Deşi nu există informaţii oficiale despre piaţa de cargo aerian în România, specialiştii estimează că peste 70% din volumele exportate din România și care trebuie să ajungă la destinaţie cu avionul pleacă din alte hub-uri europene decât cel din Aeroportul Otopeni, astfel că figurează în volumele declarate de către alte aeroporturi, cu precădere Budapesta, Viena, Frankfurt. Potrivit IATA, din Otopeni pleacă anual prin liniile aeriene partenere, circa 30.000 t de marfă, însă expeditorii specializaţi pe cargo aerian estimează că România exportă/importă anual circa 90.000 t de marfă pe calea aerului.

Principalul motiv pentru care peste 80.000 t pleacă sau ajung în România pe camion către/dinspre alte huburi este că până în momentul de față nu a existat un terminal cargo aerian la standardele europene, coroborat cu un interes scăzut către această zonă de transport aerian, au arătat specialiștii pe cargo aerian prezenți la Gala Tranzit de Logistică.

Cele 7.000 de tone de marfă operate pe Otopeni zboară ca „belly freight”, adică se încarcă pe aeronavele comerciale de pasageri. Numai că şi zborurile de pasageri s-au mai împuţinat după pandemie şi la acestea există oricum o problemă de limitare în greutate și dimensiuni, astfel că, de multe ori, cea mai bună variantă rămâne livrarea pe camion direct într-unul din hub-urile europene. Lipsa de capacitate pe cargo aerian este cea mai mare problema. De altfel, cele mai multe linii aeriene pe care Kales Airline Services le reprezintă în România nu au zboruri cargo direct la noi în țară sau dacă au, atunci este vorba despre avioane mici, cu capacitate cargo redusă. Peste jumătate din volumele de mărfuri intermediate de Kales pleacă pe rutier din România, către aeroporturi din vecinătate, a explicat Nicoleta Mosoi, Managing Director Kales Airline Services. „Din păcate, nu prea găsim companii de transport rutier specializate în asigurarea conexiunilor rutiere pentru transportul mărfurilor care vin pe cale aeriană, iar cele puține existente sunt foarte scumpe. Trebuie asigurat un serviciu rapid și sigur, care să poată fi monitorizat 24/7, întrucât vorbim despre mărfuri scumpe. Practic, și aceste mărfuri care parcurg o porțiune de drum pe rutier sunt considerate în continuare ca fiind transportate aerian.“

Articole similare

Ad