Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Germania respinge propunerea de reglementare mai stricta a transportului cu vehicule de pana la 3,5 t

Asociatia transportatorilor rutieri germani BGL considera ca, deoarece Camera Superioara din Parlament a respins propunerea Comisiei Europene de a reglementa mai mult transportul cu vanuri mai mici de 3,5 t greutate totala, atat de predispus la accidente, s-a facut un deserviciu propunerilor venite de la Bruxelles referitoare la pachetul de mobilitate si la siguranta in trafic pe drumurile din Germania.
 

Aceste vehicule nu respecta reglementarile stricte care se aplica la camioanele mari, arata reprezentantii BGL, de exemplu, companiile de transport nu au nevoie de licenta de transport, de capacitate financiara si de calificari materiale si tehnice. In ultimii ani tot mai multe astfel de vehicule din estul UE, cu o cabina de dormit pentru o persoana, sunt pe toate drumurile din Germania si din vestul Europei in general. Soferii raman acolo multe saptamani sau chiar luni, departe de casa, si sunt o imagine obisnuita in spatiile de odihna de pe autostrazi, de aceea BGL mai crede ca decizia Consiliului Federal este similara cu o invitatie la dumping social si la condus in stare avansata de oboseala.
Consiliul Federal si-a justificat pozitia aducand ca argumente cheltuielile administrative suplimentare, desi acestea, din punctul de vedere al BGL, sunt de fapt destul de rezonabile.
Asociatia este de acord in principiu cu initiativa Comisiei Europene ca prim pas in directia corecta, dar a cerut si sa se aplice reguli referitoare la accesul la profesie al firmelor cu vehicule de pana la 3,5 t daca acestea sunt folosite la transport comercial, din motive de siguranta a traficului, dar si pentru garantarea unei competitii corecte si pentru protejarea drepturilor soferilor.

Articole similare

Ad