Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Înmatriculări de vehicule noi: scădere de 5,2% în martie 2024; Autovehiculele electrice au ajuns la o cotă de piață de 13%

În martie 2024, piața auto din Uniunea Europeană a înregistrat primul declin al anului, înregistrând o scădere de 5,2%, până la un milion de unități. Momentul în care au avut loc sărbătorile pascale catolice a avut un impact negativ asupra vânzărilor de luna trecută pe majoritatea piețelor din UE, inclusiv pe cele patru cele mai mari: Germania (-6,2%), Spania (-4,7%), Italia (-3,7%) și Franța (-1,5%).

Pentru primul trimestru al anului, înmatriculările de autoturisme au crescut cu 4,4%, ajungând la aproape 2,8 milioane de unități. Principalele piețe au înregistrat o creștere solidă în perioada ianuarie-martie, Italia și Franța înregistrând fiecare o creștere de 5,7%, urmate de Germania (+4,2%) și Spania (+3,1%).

Înmatriculări de autoturisme noi în UE în funcție de sursa de energie

În luna martie a anului trecut s-a produs o schimbare în componența pieței auto: automobilele electrice cu baterii au scăzut la o cotă de piață de 13%, față de 13,9% anul trecut, în timp ce automobilele electrice hibride au crescut la 29%, de la 24,4%. Benzina și dieselul combinate au acaparat mai puțin de jumătate din piață (47,8%, de la 51,8%).

Segmentul de autoturisme electrice

În martie 2024, înmatriculările de automobile electrice cu baterii au scăzut cu 11,3%, până la 134.397 de unități, reflectând scăderea mai amplă a pieței. În consecință, cota de piață a acestora s-a redus de la 13,9% în martie 2023 la 13% în aceeași lună a acestui an. Dintre cele mai mari trei piețe BEV, Belgia (+23,8%) și Franța (+10,9%) s-au bucurat de creșteri de două cifre, în timp ce Germania s-a confruntat cu o scădere semnificativă de 28,9%. Primul trimestru al anului 2024 s-a încheiat cu un total de 332.999 de vehicule electrice cu baterii noi înmatriculate, ceea ce reprezintă o creștere de 3,8% față de același trimestru al anului precedent.

Autoturismele hibrid-electrice s-au remarcat, obținând o creștere de 12,6% a înmatriculărilor în luna martie, în ciuda declinului general al pieței. Franța și Italia, două dintre cele mai mari trei piețe HEV, au înregistrat creșteri semnificative de 29,6% și, respectiv, 8,3%. Între timp, Germania a înregistrat o scădere marginală de 0,3% Acest segment a atins vânzări de 299.426 de unități, capturând 29% din piață, în creștere de la 24,4% în martie 2023.

Pe de altă parte, înmatriculările de hibrizi plug-in au scăzut cu 6,5% luna trecută, Germania și Belgia înregistrând scăderi de 4,5% și, respectiv, 15,3%. Franța a contracarat această tendință cu o creștere modestă de 3,6%. În martie, hibrizii plug-in au reprezentat 73.029 de unități vândute, ceea ce echivalează cu 7,1% din totalul pieței auto.

Autovehicule pe benzină și diesel

În martie 2024, dintre toate segmentele de motorizări, cele pe benzină și diesel au fost cele mai afectate în mod semnificativ de încetinirea generală a pieței. Vânzările de benzină au scăzut cu 10,2%, cu reduceri notabile pe majoritatea piețelor din UE, inclusiv în Franța (-17,7%), Spania (-10,1%) și Germania (-3,4%). În schimb, Italia a înregistrat o creștere, cu o creștere de 5,7%. Ca urmare, cota de piață a scăzut de la 37,4% la 35,4% față de luna martie a anului precedent. Scăderea de pe piața diesel a fost și mai severă, cu o scădere de 18,5% în martie. Scăderi substanțiale au fost înregistrate pe cele mai mari piețe: Franța (-32,1%), Spania (-38%) și Italia (-27,6%), în timp ce Germania a înregistrat doar o ușoară reducere de 0,5%. Vânzările de automobile diesel au totalizat 128.227 de unități, reprezentând o cotă de piață de 12,4%, în scădere față de cea de anul trecut, de 14,4%.

sursa: ACEA

Articole similare

Ad