Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Focus pe reglementări: Cum evităm amenzile într-un an cu volume și tarife mici de transport?”

Reprezentanți ai autorităților centrale și locale (Ministerul Transporturilor, ISCTR, CNAIR, ARR, Vamă) sunt invitați să ofere informații despre:

  • Returnarea celor 13 bani/litru din acciza la motorină către transportatori – cine poate beneficia de această compensare, ce documente sunt necesare și cum putem evita respingerea solicitării de rambursare?
  • Controale ISCTR – încălcări grave, foarte grave, cele mai grave – neîntoarcerea camioanelor la 8 săptămâni, echiparea camioanelor cu tahograf inteligent până la 1 ianuarie 2025
  • Noi reglementări care vizează transporturile rutiere de mărfuri
  • Noile condiții de control CNAIR în frontiere – amendă rovinietă expirată, controale greutate/gabarit, controale autorizații transport transportatori extracomunitari
  • Controale la trecerea frontierelor/timpi de așteptare frontiere

 

DEZBATERE: Preț minim de referință în transporturi, impunerea unei clauze de combustibil cu ajustare obligatorie a tarifelor de transport la fiecare 3 luni, impunerea plății timpilor de așteptare la încărcare/descărcare care depășesc 2 ore, interzicerea șoferului să încarce/descarce camionul ș.a.

 

Smaranda Rugină – membru al Baroului Paris, avocat specializat pe problemele transportatorilor români în Franța – va prezenta modul în care transportorii trebuie să își pregătească cursele/documentele de călătorie/șoferii pentru a preveni amenzile pe diferite aspecțe (supraîncărcarea, cabotaj – suspiciunea începerii unei operațiuni de cabotaj înaintea terminării unei operațiuni de transport internațional, neîntoarcerea șoferului în țară la 3-4 săptămâni, petrecerea perioadei de repaus de 45 de ore în cabina camionului, etc.), exemplificând cu cazuri concrete câștigate în instanță sau aflate încă în cercetare.

De asemenea, spețe legate de neplata tarifului de transport agreat ca urmare a unor învinuiri legate de deteriorarea unor bunuri pe durata transportului neacoperite de polița CMR.

Împreună cu Inspecția Muncii vom trece în revistă problematica controlului pe detașare transnațională.

 

Alte subiecte abordate:

  • Ro eTransport
  • Viitorul polițelor RCA
  • Volume de transport vs. tarife 2024
  • Oportunități de colaborare România-Republica Moldova-Ucraina.

 

Programul conferinței începe la 10:00 și se termină la 19.30 cu o cină festiva.

post-large-portrait
Iasi, 6 iunie
Hotel Unirea

Speakeri

Augustin Hagiu
Vasile Toma
Smaranda Rugina

Program

Parteneri Sortează după:

AIC Trucks
Hankook
iveco
iwash
krone
Daimler Truck
renault trucks
as 24
EBV Finance
ids
raiffeisen leasing
Shell
safe fleet
smartdiesel-dkv
Trelo
timocom
trimble
Axxes
vialtis
Voltronas
Caldini
volvo
Eurogate
translogistica
Safety Broker