Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TLP estimează la 1.674 de miliarde de euro, pentru întreaga Comunitate, costul revoluției verzi din transporturi

Reducerea impactului negativ al activității de transport asupra mediului și climei nu a fost un scop în sine până în prezent și a avut loc într-un mod care a redus și costurile, este de părere asociația poloneză de transport și logistică TLP. Iar scopul pentru care se dorea utilizarea resurselor neregenerabile, inclusiv a energiei electrice, a fost reducerea tocmai cheltuielilor. De exemplu, consumul de combustibil al vehiculelor grele de transport era în urmă cu circa 10 ani era 30-35 l/100 km și acum este de 20-25 l/100 km. Iar aceste economii de combustibil înseamnă și reducerea emisiilor de CO2 și a altor emisii poluante. Un alt exemplu sunt soluțiile pentru reducerea numărului de kilometri fără încărcătură, care, pe lângă creșterea eficienței transportului, aduc și avantajul reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră pe tona de mărfuri.

Astăzi însă aceste măsuri nu mai sunt suficiente, amintește TLP, deoarece politica ambițioasă privind clima adoptată de UE presupune o accelerare și o reducere drastică a emisiilor de gaze cu efect de seră în fiecare ramură a economiei europene în următorii câțiva ani, ceea ce impune soluții concrete pentru a forța schimbarea.

În cazul industriei de transport și logistică există un întreg pachet de astfel de soluții reglementate prin lege: taxe de utilizare a drumurilor diferențiate în funcție de emisiile vehiculului, includerea transportului rutier în sistemul de comercializare a certificatelor de emisii (EU ETS), introducerea raportării obligatorii a emisiilor de CO2 (ESG), reducerea treptată a producției de vehicule cu ardere internă și a disponibilității acestora, impozite și taxe de înmatriculare pentru alte vehicule decât cele cu emisii zero ș.a. Prin urmare, în viitorul apropiat, utilizarea vehiculelor cu combustibili fosili va înceta să mai fie profitabilă sau chiar va fi imposibilă. Din păcate, atrage atenția și cu această ocazie TLP, deciziile politice nu merg mână în mână cu dezvoltarea tehnologică și cu investițiile în infrastructura necesară. Și există și îndoieli serioase cu privire la capacitatea financiară a industriei transportului rutier de a-și converti parcul de vehicule uzate în vehicule electrice. Costul revoluției verzi pentru transportatorii din UE în perioada 2025-2040 este estimat de TLP la 1 trilion și 674 de miliarde de euro, iar o problemă mai mare decât acest cost este faptul că beneficiarii serviciilor de transport și logistică nu par să accepte o creștere în consecință a tarifelor – în ciuda declarațiilor despre politica lor în conformitate cu standardele climatice de mediu, sociale și de guvernanță.

Articole similare

Ad