Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Trasabilitate si pentru cosmetice

Asa cum s-a discutat si la conferinta Tranzit din martie anul acesta, trasabilitatea este o conditie obligatorie, din iulie 2013, si pentru produsele cosmetice. Care este impactul directivei europene asupra logisticii de cosmetice a reprezentat principalul subiect al celei de-a sasea editii a evenimentului FM Logistic Customer Day.

Ideea necesitatii unei bune trasabilitati a aparut in urma cu 25 de ani, cand o cunoscuta companie de bauturi a descoperit urme de benzen in cateva mostre din produsele sale.
 

Acest lucru a generat o retragere mondiala a bunurilor, insa viteza de propagare a publicitatii negative a distrus vanzarile si a prabusit profiturile, iar dupa doi ani firma a fost cumparata de un competitor.
Acum pe piata sunt tot mai multe probleme legate de alertele alimentare, un exemplu fiind cazul recent in care carnea de cal a fost comercializata pe post de carne de vita. Astfel, a devenit foarte important ca marfa afectata sa poata fi identificata si, eventual, retrasa de pe piata. Iar pentru a putea face acest lucru este nevoie de trasabilitate, respectiv de un sistem de asigurare a calitatii care permite regasirea istoricului utilizarii sau al localizarii unei entitati, respectiv produs, proces sau serviciu, prin identificari inregistrate. „Toata lumea e disperata daca ceva nu este in regula cu mancarea. Iar in astfel de situatii marfa trebuie retrasa din circulatie. Insa pentru a retrage doar stocul cu probleme, acesta trebuie identificat“, a explicat Catalin Olteanu, directorul general FM Romania.
La nivel european exista deja legi si reglementari clare privind trasabilitatea la alimente si medicamente si de la 1 iulie se aplica o noua directiva europeana pentru cosmetice, 1223/2009, care propune masuri pentru asigurarea protectiei sanatatii si informarii consumatorului prin monitorizarea compozitiei si etichetarii produselor. In plus, aceasta mai prevede furnizarea de date legate de siguranta produselor si interzice testarea pe animale.
Trasabilitatea este capacitatea de a urmari un produs prin colectarea informatiilor relevante despre sursa materiilor prime sau a ingredientelor, precum si despre destinatia lor, organizarea acestor informatii si folosirea lor la nevoie. In supply chain, trasabilitatea minimalizeaza cantitatea de produse ce trebuie oprite la distributie sau sunt rechemate de pe piata. In plus, aceasta asigura precizia si integritatea datelor si informatiilor, dar si inregistrari pentru a raspunde reclamatiilor, mentine increderea clientilor si reduce numarul de probleme.

Cum lucreaza FM
In cazul FM, marfa se ambaleaza de la producator si se eticheteaza, astfel incat fiecare unitate, cutie, palet de marfa sa poarte informatiile aferente codului si lotului de produs si sa poata fi identificata locatia, materia prima, dar si personalul care a produs marfa. Apoi marfa se livreaza catre centrele de distributie, unde etichetele se scaneaza la receptie, iar informatiile sunt transferate in sistemul de management …

Articole similare

Ad