Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Canalele de vanzari continua sa se diversifice

Conform previziunilor furnizorului de solutii comerciale pentru lantul de aprovizionare Manhattan Associates, internetul si reteaua mobila schimba foarte mult comportamentul de cumparare, punand in dificultate firmele traditionale, cu magazine fizice. Asta deoarece achizitiile facute pe baza de impuls sunt tot mai numeroase, iar controlul consumatorului e mai mare, datorita folosirii unor dispozitive inteligente si a retelelor sociale.
 

In acelasi timp, magazinele fizice vor fi transformate in centre de experienta, pentru a contracara cresterea cumparaturilor online.

Principalele provocari de pe piata de retail vor continua sa fie, si in 2014, in opinia lui Martin Lockwood, director senior al Manhattan Associates, cresterea preturilor materiei prime, combustibilului si transportului, dar si stagnarea salariilor, amenintarea cresterii inflatiei si nesiguranta continua a turbulentelor financiare globale. Dar Oszkar Bara Laszlo, chief technology officer in cadrul Aptus Software, partenerul Manhattan in Romania, promite ca „suntem capabili sa oferim o gama de solutii pentru lantul de aprovizionare care pot ajuta companiile comerciale sa se adapteze acestor tendinte din industrie“.

Inventarul si administrarea comenzilor, provocarile noilor tipuri de comert …
Pe viitor, clientii vor putea cumpara oricand si oriunde, deoarece, pe langa comertul traditional, in magazine, vor putea apela la e-commerce (comert online), m-commerce (pe telefonul mobil), f-commerce (pe Facebook), s-commerce (social) si v-commerce (prin video). Iar provocarea pentru comercianti va fi de a oferi o experienta de cumparaturi prin intermediul tuturor canalelor si de a permite consumatorilor sa cerceteze, sa lanseze comanda si sa preia produsele de unde vor, prin optimizarea inventarului, administrarea comenzilor si livrarea pe toate canalele existente.
Pe masura ce rata comertului prin noile canale de vanzari creste, se dezvolta si complexitatea pietei de retail, iar comerciantii care-si pot optimiza desfasurarea stocurilor isi pot controla si imbunatati marjele de profit. Vizibilitatea lantului de pan-aprovizionare si capacitatea de a livra comenzile din orice zona, indiferent de canalul de cumparare, permit comerciantilor sa minimalizeze reducerile la produse prin corelarea acestora cu disponibilitatea clientilor de a plati pentru ele pretul intreg. Iar prin introducerea serviciului de impiedicare a returului „save-the-sale“ in toate centrele dedicate clientilor optimizarea stocurilor poate imbunatati vanzarile brute, permitand comerciantilor sa castige cererea pe care altfel ar fi pierdut-o in fata competitiei.
Pe masura ce tehnologia le-a permis sa fie tot mai intelepti, priceputi si sofisticati, cumparatorii au devenit si tot mai susceptibili la cumparaturile din impuls, iar marile promotii, ca Black Friday sau Daily Deals, castiga tot mai mult teren si in Romania, tendinta care va continua, prin dezvoltarea de dispozitive inteligente.

Articole similare

Ad