Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Revenire semnificativa pentru Goodyear

In ciuda cresterii constante a costurilor cu materiile prime, in 2010 Goodyear a obtinut rezultate operationale care indica o revenire semnificativa a activitatii. Astfel, vanzarile au insumat 18,8 miliarde de dolari, cu 16% mai mult decat in 2009. Cifrele au fost influentate de cresterea volumului de unitati vandute, dar si de vanzarile din alte domenii asociate industriei de anvelope, cum ar fi vanzarile realizate pe piata industriei chimice de catre subsidiara din America de Nord. Vanzarile au reflectat, de asemenea, un raport pret/mix imbunatatit, dar si un curs valutar nefavorabil. Fata de 2009, raportul pret/mix imbunatatit, de 689 de milioane de dolari, a compensat cele 685 de milioane de dolari rezultate din cresterea pretului la materiile prime.

Venitul pe segmentul operational din 2010, de 917 milioane de dolari, este mult mai mare decat cel obtinut in 2009, de 372 de milioane de dolari.
Anul trecut, Goodyear a avut o pierdere de 216 milioane de dolari, fata de 375 de milioane de dolari in 2009.
In zona Europa, Orientul Mijlociu si Africa, Goodyear a avut vanzari de 6,4 miliarde dolari, fata de 5,8 miliarde dolari in 2009. Si din punctul de vedere al unitatilor vandute, compania a fost in crestere, de la 66 de miliarde de unitati, la 72 de miliarde.
Volumul de unitati pentru echipare originala a crescut cu 11 procente iar pentru piata de inlocuire, vanzarile au fost cu 9% mai mari.
La inceputul lui februarie, producatorul si-a anuntat planurile de a inchide unitatea de productie de anvelope Union City, Tennessee, pana la sfarsitul lui 2011, ca parte a strategiei de reducere a capacitatii de productie la costuri ridicate. Se presupune ca astfel vor rezulta economii anuale de aproximativ 80 de milioane de dolari.
Goodyear estimeaza ca industria globala de anvelope va continua sa creasca in 2011. Previziunile arata ca in Europa piata de inlocuire pe segmentul anvelopelor pentru turisme va creste cu 1-3%, echiparea originala pentru segmentul de anvelope pentru turisme cu pana la 5%, piata de inlocuire pentru segmentul comercial cu 5-10% iar echiparea originala pe segmentul comercial cu 30-40%. Dar compania anticipeaza si o crestere a costurilor cu materiile prime, cu 25-30%.

Articole similare

Ad