Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Oferta bogata, oportunitati de afaceri, interes moderat pentru Romania

Nu mai putin de 2.050 de expozanti s-au pregatit sa-si intampine clientii si potentialii colaboratori la Transport und Logistik, cel mai mare eveniment european de profil, care a avut loc la München, la inceputul lui mai. Peste 55.000 de vizitatori din 124 de tari au luat cu asalt halele expozitionale pe perioada celor patru zile de targ si inclusiv din Romania au participat numerosi operatori de transport si logisticieni, in cautare de parteneriate noi.

In ciuda amplorii evenimentului, impresia generala este ca piata europeana este supra-saturata, oferta este excedentara, iar cel putin tara noastra este privita cu interes rezervat din prisma oportunitatilor de business.
 

Cei care au deja colaborari incheiate cu producatorii din Romania sunt multumiti de activitatea pe care o desfasoara, insa nu se pune problema unei strategii de extindere speculativa a afacerilor aici din cauza lipsei marfurilor pentru retur. La fel, in cazul furnizorilor de servicii: cei deja prezenti apreciaza cresterile pe care le inregistreaza an de an; multe alte firme mari de pe piata prefera sa-si concentreze eforturile in Occident.
Schimbarea legislatiei la nivel european este privita cu rezerve de catre logisticienii vestici si estici deopotriva, pentru ca nu se stie cum va evolua piata in urma impunerii atator restrictii.

Firmele romanesti au avut stand la Transport und Logistik
Trans International Sped este la a treia participare la targ si este multumit de beneficiile pe care le aduce acest lucru: pe langa colaborari, este important pur si simplu sa fii vazut la un eveniment de o asemenea anvergura.
Compania promoveaza atat serviciile de transport cu camioane proprii, cat si pe cele de intermediere in transportul cu camioanele subcontractantilor. „Sistemul este foarte simplu, pentru ca se lucreaza pe cursa. Zilnic stim pozitia unei flote foarte mari de camioane si, in functie de oportunitate, trimitem la incarcare unele sau altele.“
Problema salariului minim in Germania a fost deja rezolvata, in sensul in care soferilor li s-au marit deja salariile pentru perioada de timp petrecuta in aceasta tara. Intrucat colaboratorii din Germania nu au acceptat nicio amanare, de frica unor eventuale sanctiuni, au fost semnate deja documente prin care compania romaneasca se angajeaza sa plateasca 8,5 euro/ora. Pe de alta parte, soferii au fost deja chestionati in trafic daca sunt platiti conform legislatiei. Un lucru bun este ca si tarifele de transport au fost indexate in consecinta.
Pentru perioada urmatoare se doreste extinderea serviciilor de transport catre Polonia, cu o persoana dedicata pentru aceasta relatie, pentru curse comunitare. Trans International Sped are o flota proprie de zece camioane – ultimele patru fiind achizitionate la sfarsitul anului trecut – iar restul sunt luate de la subcontractanti. „Sunt anumite relatii unde nu este rentabil sa mergem cu masinile proprii, deoarece pentru noi, ca romani, costurile de operare sunt mai mari decat pentru …

Articole similare

Ad