Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Balbaiala continua

Telefoanele primite la redactie din partea operatorilor de transport care se interesau de publicarea in MO a actelor normative care sa reglementeze atribuirea de trasee judetene si interjudetene s-au inmultit. Din pacate, si noi suntem in asteptare.
Am tot primit asigurari de la autoritati ca nu se va schimba nimic. Inclusiv la conferinta Tranzit s-a discutat acelasi lucru, organizarea atribuirii de trasee la 31 ianuarie 2013 fiind intarita inclusiv de reprezentantii asociatiilor patronale, care au participat si la toate comisiile de dialog si dezbaterile din timpul verii, deci nu se poate spune ca nu sunt in tema.

Timpul trece insa si se vehiculeaza ideea amanarii licitatiei. Se pare ca ordinul 980/2011 privind normele metodologice la OG 27/2011, care vizeaza criteriile de atribuire pentru licitatia de trasee interjudetene, a trecut si de ultimele comisii la MTI si din clipa in clipa va fi semnat de ministru si publicat in MO. La fel, ordinul comun MAI si MTI, de mult semnat si parafat de catre primul, astepta in sertar la „Transporturi” pentru ca nu cumva sa intervina vreo modificare la ordinul 980. Avem in continuare promisiuni, dar deocamdata atat.
In plus, la judetean, pe langa criteriile de punctaj, programele de transport trebuie finalizate si aprobate la nivelul CJ. Si din informatiile pe care le avem numai in unele judete din tara s-a reusit acest lucru. Pentru ca acolo unde rivalitatea intre operatori este mare nu s-a ajuns inca la un consens. Se vorbeste de jocuri politice, abuzuri etc.
Zona metropolitana Bucuresti este intr-o ceata si mai mare. Si se aude ca se asteapta sa treaca alegerile parlamentare ca sa se stabileasca ceva exact. Ne prinde, asadar, decembrie. Realist vorbind, probabil ca aici se va decide o amanare, cu prelungirea licentelor judetene pentru carausii care deservesc aceste trasee. Interesele sunt mari, astfel ca probabil soarta transportului metropolitan urmea- za sa fie transata tot de politicieni si cel mai probabil nu din prisma interesului calatorilor, ci in functie de prietenii si spagi.
Toata lumea se asteapta ca aceasta atribuire sa genereze mari conflicte. Cu procese, scandaluri si tot tacamul. Legiuitorii, mai mult din cauza presiunilor politice, financiare, si mai putin pe motive de incompetenta poarta toata responsabilitatea. Iar acum sunt depasiti total de situatie.

Articole similare

Ad