Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarif pe ora si card de mobilitate urbana

Criticat de multi operatori de transport, dar sustinut de practica europeana, transportul metropolitan, daca este bine organizat, este in folosul cetateanului. Alba Iulia este printre pionierii dezvoltarii unui model nou de transport public si, in ciuda opozitiei de care s-a lovit in ultimii ani, cresterea constanta a numarului de calatori transportati dovedeste ca este considerat un serviciu de calitate.


Plata biletului de calatorie prin SMS (la fel cum se poate face si in Capitala) a fost implementata mai demult in transportul public din Alba Iulia si tocmai in vederea pregatirii infiintarii zonei metropolitane a fost schimbat si sistemul de tarifare, fiind introdus tariful pe ora, pentru a atrage in sistem cat mai multi calatori. „Noi avem doua cartiere mari, Cetate si Centru. Intr-o ora te poti duce sa duci copilul la gradinita, de exemplu, si te poti intoarce cu acelasi bilet. Sau pentru a tranzita satele limitrofe care tin de municipiu se poate ajunge de acasa in oras si apoi lua o cursa de interior cu acelasi bilet. Sistemul de ticketing este implementat 100%, inclusiv la beneficiarii de gratuitati. Practic, toata lumea este contorizata. Cardul a fost gandit ca un mic buletin de Alba Iulia, cu o fotografie a Portii a treia a cetatii pe verso (simbolul orasului), iar pe fata este cardul de mobilitate urbana. Dorim sa incurajam calatorii sa utilizeze transportul in comun si sa ii fidelizam. Daca beneficiaza de conditii bune de transport si sunt bine informati asupra programului de transport oamenii vor gasi ca este mult mai la indemana sa utilizeze autobuzul in locul masinii personale. Avem inca o problema de mentalitate, pentru ca in orasele mici transportul public este considerat in mod gresit ca fiind destinat cetatenilor cu o conditie materiala modesta. Tocmai de aceea, tot marketingul se adreseaza in special tinerilor, pentru a-i familiariza cu transportul local si avem in plan inclusiv oferirea de internet wireless la bordul vehiculului. Roadele unei asemenea campanii nu se culeg imediat, ci dupa aproximativ 3-4 ani“, a explicat Stelian Nicola, director general STP Alba.
In ciuda tuturor sistemelor de verificare si posibilitatilor multiple de achitare a calatoriei, tot mai raman circa 1.200 de contraventii pe an.

Transportul integrat simplifica lucrurile pentru cetateni
In 2008, cand a avut loc ultima licitatie de trasee judetene, s-a luat in calcul ca programul de transport judetean expira in 2011, odata cu expirarea contractului pentru transportul local, iar in 2011 urma sa se infiinteze autoritatea de transport intercomunitar. „Desi intre orase si zonele periurbane sunt foarte multe diferente, problemele cu care se confrunta acestea nu se opresc la marginea oraselor si nu pot fi rezolvate decat intr-un mod coerent, prin masuri adoptate la nivel regional. Transportul public local constituie un sistem complex care depinde de factori multipli si de aceea orice interventie trebuie sa aiba la baza o viziune pe termen lung.“

Articole similare

Ad