Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Adaptat la o paleta larga de aplicatii

Sprinter este unul dintre cele mai populare modele de microbuze, deoarece poate fi configurat pentru o gama larga de aplicatii: transport interurban sau in interiorul oraselor, transport pentru gradinite sau scoli, aplicatii turistice, servicii de shuttle etc. Mercedes-Benz ofera patru variante de Sprinter – City, Mobility, Travel si Transfer – acesta din urma pretandu-se foarte bine pentru piata de la noi. De altfel, in curtea EvoBus Romania este disponibil pentru demo un Transfer 55, cel mai mare model al seriei, configurat cu motor OM 642 DE 30 LA, de 184 CP, si o capacitate de 21+1+1 locuri.
 

Sprinter Transfer este disponibil in numeroase variante de configurare, de la 13 la 22 de locuri, in functie de aplicatia dorita. Astfel, poate fi pregatit atat pentru excursii, cat si pentru transportul elevilor sau pe liniile suburbane, desi la noi poate fi considerat cam scump pentru ultima varianta. De altfel, tocmai din acest motiv, numerosi operatori de transport persoane au ales sa achizitioneze, pentru cursele regulate, vanuri carora le-au fost aduse modificari constructive. Reprezentantii producatorilor de profil sunt insa rezervati cu privire la aceste transformari, desi recunosc ca microbuzele configurate din fabrica au un pret ceva mai mare. De precizat ca toate versiunile Sprinter destinate transportului de pasageri sunt carosate la fabrica Mercedes-Benz Minibus GmbH, din Dortmund (Germania).
O varianta Sprinter Transfer 55, cel mai mare model al seriei, de 21+1+1 locuri, este disponibila pentru teste la sediul EvoBus Romania. Vehiculul este echipat cu propulsorul OM 642 DE 30 LA, de 184 CP, echipat cu filtru de particule, care corespunde normelor de poluare Euro 4. Acum insa, vehiculele nou comandate dispun in standard de noua serie de motoare Euro 5, iar optional se pot alege si versiuni EEV, cu filtru de particule. Pentru modelele „scurte“ (Transfer 23 si 34), cu capacitate de 13 si respectiv 16 locuri, sunt disponibile motoarele OM 651, de 95, 130 sau 163 CP, in timp ce pentru modelele de la 19 locuri in sus versiunea de 95 CP este eliminata, existand in schimb optiunea propulsorului OM 642, de 190 CP. Intervalele de service pentru noua gama de motorizari sunt mari, ceea ce determina costuri de intretinere reduse. Astfel, intervalele de schimb de ulei pornesc de la 40.000 de km, in functie de regimul de exploatare, iar filtrul de particule nu necesita verificare inainte de 160.000 km, gratie proprietatilor de regenerare ale sistemului de evacuare.
Standard, Sprinter Transfer vine dotat cu transmisia manuala cu 6+1 trepte, dar se poate opta si pentru varianta automata, cu 5+1 trepte.

Siguranta Mercedes-Benz
Sprinter Transfer este unul dintre cele mai sigure minibuze din clasa sa, in conditiile in care, pe langa sistemul de anti-blocare a rotilor la franare (ABS) si cel de control al tractiunii (ASR), poate fi echipat si cu ESP Adaptiv, care, spre deosebire de alte programe electronice de stabilitate, ia in calcul nu numai parametrii vehiculului si conditiile de rulare, ci si distributia incarcaturii la bord. In acelasi timp, asistentul la franare (BA), inclus in echiparea standard, intervine atunci cand pedala de frana este actionata brusc, computerul identificand situatia de urgenta si aplicand maximum de forta la franare. Concomitent cu decelerarea, stopurile pe frana sunt actionate tip flash, daca se franeaza de la viteze mai mari de 50 km/h. Nu in ultimul rand, sistemul de asistenta la plecarea de pe loc (ASS) este foarte util in rampele cu inclinarea mai mare de 4%, pedala de frana fiind actionata doua secunde in plus dupa ce a fost eliberata.
Modelele mari, Transfer 35, 45 si 55, pot fi echipate optional si cu retarder, acesta fiind comandat atat de pe pedala de frana, cat si de la o maneta montata langa volan.
Sprinter Transfer 55 are dimensiuni 7.665×1.993×2.790 mm (Lxlxh) si o raza de bracare de 15,6 m, fiind usor de manevrat. Soferul beneficiaza de tot confortul unui autoturism, avand vizibilitate optima asupra tuturor comenzilor de la bord. Geamurile electrice, sistemul de inchidere centralizata a usilor de la interior, volanul multifunctional, computerul de bord si frana de parcare Parktronic sunt numai cateva dintre echiparile care pot veni in sprijinul soferului.
Modelul Sprinter Transfer 55, existent pe stoc, este configurat cu 21+1+1 locuri si este adaptat pietei din tara noastra, avand mai putine dotari, dar cu aceiasi parametri tehnici si de siguranta ca orice alt vehicul din gama producatorului german. Astfel, acesta dispune de volan reglabil pe inaltime si adancime, oglinzi exterioare electrice si incalzite, cruise-control, scaun incalzit si cu suspensie pneumatica pentru sofer, airbag-uri fata etc.

Numeroase variante pentru interior
Interiorul spatios si luminos, avand inaltimea utila de 190 cm, suspensia pneumatica pe axa spate (disponibila in cazul modelelor Transfer 35, 45 si 55 si numai ca dotare optionala) si scaunele confortabile, cu diferite echipari, asigura conditii optime de calatorie pentru pasageri. Standard, vehiculul dispune de scaune Inter Star Sprinter, fixe (la fel ca in cazul modelului existent pe stoc in Romania), dar clientii pot alege si tapiterie din piele, cotiere si masute rabatabile sau plasa pentru bagaje pe spatar, toate extrem de utile in special la drum lung, disponibile in cazul scaunelor din clasa Travel Star Sprinter.
Sistemul de aer conditionat este foarte eficient, iar in standard Transfer este dotat si cu trapa cu actionare manuala (optional se poate monta si una electrica). In functie de aplicatie, vehiculul poate fi prevazut si cu diverse pachete audio-video. In plus, atunci cand se intuneca afara, doua benzi luminoase discrete accentueaza elementele functionale si de decor, conferind un plus de stil. Accesul la bord se face foarte usor, gratie treptei suplimentare, actionate electric, care este coborata in momentul deschiderii usii culisante de pe partea dreapta. Suportul destinat bagajelor de mana are un design special pentru Sprinter Transfer si poate fi montat pe ambele parti ale vehiculului sau numai pe una singura, in functie de aplicatie. In plus, bagajele voluminoase pot fi depozitate in spatiul ramas in spatele ultimului rand de scaune. Transfer 55, poate fi configurat in stilul autocarelor, iar cele doua usi din spate sunt inlocuite de o clapeta similara compartimentelor de bagaje.
Timpul de livrare pentru Sprinter Transfer este de 3-5 luni, in functie de dotarile alese si de gradul de ocupare a fabricii. Garantia internationala oferita este de 24 de luni, fara limita de kilometri, iar in Romania service-ul este asigurat in toata reteaua OMNIplus.

Articole similare

Ad