Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Produsele autohtone, in topul preferintelor

Pentru a fi sigur ca obtine calitate la preturile cele mai bune, Metro a inceput inca din 2012 un program prin care sprijina peste 100 de producatori romani. Si Profi are incredere in potentialul pietei autohtone si achizitioneaza in special legume si fructe din tara, acestea avand avantajul de a ajunge mai proaspete pe rafturile magazinelor.
 

Metro Romania achizitioneaza legumele si fructele in functie de sezonalitate, dar si de specificul de crestere al fiecarui soi. In sezon, peste 80% sunt obtinute de la producatori locali. In afara sezonului, acest procent se reduce, asa ca in lunile de iarna pe rafturile magazinelor retelei cash&carry se gasesc produse locale de sezon, in special cartofi, varza alba, radacinoase, muraturi, ciuperci, ceapa verde si salata verde. Potrivit reprezentantilor Metro, produsele obtinute din import acopera o arie care nu poate fi implementata in Romania din cauza conditiilor climaterice, cum este cazul citricelor, de exemplu.
In ceea ce priveste productia de legume si fructe, conditiile meteorologice au o influenta mare asupra cantitatii si calitatii productiei, rezultatele putand varia in functie de evolutia si schimbarile acestora.
Exista productii anuale (cum sunt ciupercile), precum si productii sezoniere (rosii, castraveti, verdeata, salata, prune etc.), dar si produse stocabile tot anul. Daca recolta este buna, iar conditiile meteorologice permit o productie buna si continua, ele pot fi disponibile tot anul in magazinele Metro (cartofi, ceapa, varza).
Toate articolele comercializate trebuie sa respecte cerinte legate de conformitatea si calitatea produsului, inclusiv legumele si fructele.
Legumele si fructele trebuie sa indeplineasca standardele de calitate internationale, dar si interne Metro Cash& Carry Romania, printre care un anumit calibru sau grad de coacere. „Fata de produsele achizitionate din import, cele romanesti prezinta caracteristici organoleptice si fizice net superioare (gust, miros, culoare, grad de coacere etc.), precum si un nivel ridicat de prospetime“, sustin reprezentantii Metro.

„De-ale noastre“
Pentru sustinerea producatorilor locali, in 2012, Metro a demarat programul „De-ale noastre“, iar in prezent peste 100 de producatori din mai mult de 33 de comunitati din Romania beneficiaza de sprijinul si consultanta Metro pe toata perioada productiei. Iar produsele obtinute sunt comercializate in reteaua companiei.
Fructele si legumele „De-ale noastre” (un sortiment total de 45 de produse) sunt urmarite din momentul semanatului si pana cand ajung pe rafturile magazinelor. Astfel, se asigura trasabilitatea sau originea lor controlata, o garantie a sigurantei alimentare si a calitatii lor. Inginerul agronom – consultant Metro – ii asista pe producatorii parteneri pe parcursul fiecarei etape a procesului de productie, oferindu-le sfaturi privind selectia soiurilor, …

Articole similare

Ad