Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Trasee atribuite direct sau prin licitatie?

Dupa cum se stie, Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti existenta (AMTB) nu va mai ramane mult timp in subordinea Ministerului Transporturilor, in prezent lucrandu-se la o lege noua, prin care sa i se schimbe statutul. Aceasta ar trebui sa tina de fapt de administratiile locale – municipiul Bucuresti si celelalte localitati invecinate – constituite la randul lor intr-o asociatie de dezvoltare intercomunitara. Noua autoritate de transport care urmeaza sa se infiinteze va elabora masterplanul de dezvoltare regionala, in functie de care se vor stabili traseele, graficele de circulatie si tipul de vehicule necesare (capacitate, confort etc.).
 

Transportatorii privati care opereaza in prezent pe Bucuresti-Ilfov nu stiu unde se vor regasi in noua organigrama si daca vor mai avea sau nu loc, daca traseele metropolitane vor fi scoase la licitatie sau pentru unele dintre ele se va face atribuire directa.

Necesitatea infiintarii zonei metropolitane Bucuresti nu este o noutate, de mai mult timp simtindu-se nevoia organizarii unui serviciu de transport public integrat si mai eficient intre Capitala si localitatile din jur. Si asta deoarece fluxul de calatori zilnic spre/dinspre Bucuresti este tot mai mare, iar in lipsa unor alternative de transport eficiente si atractive autoturismele personale creeaza ambuteiaje si poluare inutila. Modelul zonelor metropolitane este foarte popular in Occident si reprezinta principala sursa de inspiratie pentru autoritatile de la noi. Pentru a-l pune insa in aplicare sunt necesare investitii serioase in infrastructura, iar banii disponibili nu prea sunt suficienti. Desigur, se asteapta si ajutorul Uniunii Europene si, chiar daca este greu, trebuie inceput de undeva, pe principiul ca transportul public este un serviciu adresat cetatenilor, astfel ca toate masurile trebuie luate in sprijinul satisfacerii nevoilor lor. Ca orice schimbare, nici organizarea zonei metropolitane nu va fi usoara, iar balbaielile de pana acum nu au facut decat sa complice lucrurile. De aproape doi ani, operatorii de transport care activeaza pe traseele dintre Bucuresti si localitatile invecinate se perpelesc de grija viitorului companiilor lor. Desi li s-au dat asigurari ca vor ramane in sistem, nu au nimic cert. Mai mult, exemplele celorlalte zone metropolitane deja infiintate in tara nu sunt nici ele foarte incurajatoare, intrucat peste tot traseele au fost preluate de compania de transport public din municipiul-metropola.

Argumente pentru zona metropolitana Bucuresti
Aria de responsabilitate si de acoperire a AMTB trebuie sa fie pana in zona unde deplasarile zilnice cu masina personala devin atractive, este de parere Ion Dedu, director executiv al directiei Transporturi Drumuri, Sistematizarea Circulatiei din cadrul Primariei Municipiul Bucuresti. „Capitala este un oras foarte aglomerat si asa, cu masinile pe care le are.

Articole similare

Ad