Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pietele de trailere vest-europene, pe drumul catre o recuperare deplina

Tendinta pe termen lung a cererii pe piata trailerelor in Europa de Vest este de aproximativ 175.000 de unitati pe an, insa cele mai recente previziuni ale CLEAR, companie de consultanta pentru industria transporturilor si automotive, arata ca acest nivel va mai fi atins din nou abia la jumatatea lui 2013. Efectele crizei au fost insa foarte profunde, intreaga perioada din 2009 pana in prezent fiind caracterizata de un nivel relativ scazut al cererii pentru remorci noi, ceea ce a condus la o scadere in dimensiune a parcului de trailere, care va ramane sub doua milioane pana in 2014. Totusi, anul trecut segmentul remorcilor in Europa Occidentala a crescut cu 10,6%, rezultat care, in conditii normale, ar fi catalogat drept bun, insa, tinand cont de faptul ca piata a scazut cu 52% in 2009 fata de 2008, evolutia de anul trecut nu reprezinta o crestere spectaculoasa in ceea ce priveste cererea.

Cu toate acestea, productia a crescut cu 47% pe masura ce dealerii au scapat de stocuri si au inceput sa achizitioneze din nou, si datorita cresterii exporturilor pe langa cererea interna. Imbunatatirea cererii de trailere in 2010 nu s-a manifestat insa egal in toate cele 15 state analizate. In Franta si Belgia, de exemplu, piata trailerelor a continuat sa scada, iar alte sase tari, printre care Marea Britanie si Germania, au avut parte de cresteri de doua cifre.
Se estimeaza ca nivelul parcului din 2008 nu va mai fi atins decat in 2015.

Articole similare