Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

„Carligele“ pentru carne, tot mai atractive

2013 nu a inceput foarte bine nici pentru transportatorii de bunuri la temperatura controlata, in conditiile in care aceasta piata a fost in regres si in 2012 din punct de vedere al cererii, din cauza scaderii consumului, controalelor excesive in frontiere, reorientarii unor transportatori care au vazut in acest segment un refugiu, dar si a scumpirii semnificative a produselor alimentare. Exista insa si aici segmente de nisa, cum ar fi transportul de carne pe carlige sau cel multitemperatura, care merg in continuare bine, insa aici e vorba de investitii mai mari in echipamente, deci si de contracte, ca punct de plecare care sa confere stabilitate, ceea ce, pe de alta parte, poate fi de natura sa si protejeze de noii intrati pe piata.


Compania sibiana Ro-Holland are 40 de autotractoare si 55 de semiremorci frigorifice, din care 10 pentru transport de carne pe carlige, sapte cu dubla temperatura, iar restul standard. In 2013 firma nu-si propune sa investeasca in material rulant, asa cum declara directorul general Leonard Negrea, deoarece in ultimii ani a reinnoit constant parcul auto, iar de extindere, in conditiile economice actuale, nu poate fi vorba.
Ro-Holland are si colaborari pentru transport intern de marfuri perisabile, dar volumul cel mai important este generat de cursele internationale si intracomunitare. In ceea ce le priveste pe primele, chiar daca au un tarif „relativ avantajos“ pe kilometru, au un tarif „dezastruos“ pe unitatea de timp, din cauza infrastructurii care face imposibila obtinerea unei viteze medii satisfacatoare, dar si din cauza ca multi beneficiari nu dispun de dotarile tehnice necesare pentru descarcarea rapida a camioanelor (rampe dedicate, stivuitoare s.a.). In ceea ce priveste cursele internationale, ele permit transportatorilor sa se intoarca in Romania, unde inca pot alimenta ceva mai ieftin, iar soferii pot petrece timp acasa, dar dezavantajul este ca aceste curse au tarife reduse, „ceea ce nu permite o remunerare peste medie a soferilor“. Dimpotriva, la intracomunitar firmele isi permit, si sunt si obligate, sa ofere un salariu mai mare soferilor, dar aici intervine imposibilitatea controlului acestora si mai ales imposibilitatea controlului incarcaturii in ceea ce priveste greutatea, calitatea, temperatura etc., ceea ce poate provoca daune insemnate, mult mai mari decat profitul imediat.
Grupajele sunt o componenta esentiala in activitatea Ro-Holland, detinand circa 30% din totalul curselor.
In functie de cererea de transport de pe piata, firma apeleaza atat la subcontractori, pentru 5-10% din comenzi, cat si la inchirieri de camioane/semiremorci, pentru nu mai mult de 2% din curse.
Ro-Holland a intentionat la un moment dat sa investeasca in depozite frigorifice, dar dupa intrarea economiei in recesiune a ales sa stopeze acest demers.

Articole similare