Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Inca un semestru de scadere

Conform datelor publicate de DRPCIV, in prima jumatate din 2013 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 5.686 de autoutilitare noi si 22.101 rulate, iar 18.577 au fost reinmatriculate, fata de 6.547, 20.796, respectiv 25.497 in aceeasi perioada din 2013, in scadere cu aproape 1.000 de unitati la autoutilitare noi, dar in crestere cu 128 de unitati la autospeciale noi. Dacia, Iveco si Schmitz continua sa fie lideri de piata pe segmentele autovehiculelor comerciale de pana la 3,5 t si de 6-16 t, respectiv la semiremorci, in timp ce Mercedes-Benz si DAF sunt mai nou in frunte la 3,5-6 t, respectiv la peste 16 t.
 

Din cele 5.172 de autoutilitare noi, 3.953 au masa totala maxima autorizata de pana la 3,5 t, 22 au 3,5-6 t, 73 au 6-16 t si 1.124 au peste 16 t, fata de 4.601, 48, 81, respectiv 1.418 in primul semestru din 2012, adica scadere pe toate planurile.
Iar din cele 513 autospeciale noi 420 au pana la 3,5 t, 10, 3,5-6 t, 45 au 6-16 t, iar 38 au masa totala maxima autorizata de peste 16 t, fata de 263, 37, 31, respectiv 54 in aceeasi perioada din 2012, deci cresteri pe segmentele de pana la 3,5 t si de 6-16 t masa totala maxima autorizata.
Asadar, in primul semestru din 2013 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania in total (autoutilitare+autospeciale) 4.373 de autovehicule comerciale de pana la 3,5 t, 32 de 3,5-6 t, 118 de 6-16 t si 1.162 de peste 16 t, fata de 4.864, 85, 112, respectiv 1.472 in aceeasi perioada din 2012, deci cu o crestere nesemnificativa, de sase unitati, doar la categoria 6-16 t.
Asa cum se poate vedea din tabelele alaturate, la categoria autovehiculelor comerciale de pana la 3,5 t Dacia conduce detasat, ca si in 2012 si ca intotdeauna, inregistrand chiar vanzari mai mari cu peste 200 de unitati fata de primul semestru al anului trecut, iar Ford isi mentine pozitia secunda, fiind astfel prima marca de import pe acest segment si avand, de asemenea, crestere. Volkswagen a scazut semnificativ si a pierdut anul acesta al treilea loc in clasament in fata Citroën, care a inregistrat un progres semnificativ ca numar de unitati si a devansat si Renault. Iar intre primii 10 anul trecut era si Nissan, cu 265 de unitati, dar a fost inlocuit in 2013 de Toyota.
La categoria 3,5-6 t, Volkswagen a coborat de pe prima pe a treia treapta a podiumului, Iveco s-a mentinut pe al doilea loc, iar Mercedes-Benz, desi nu a vandut decat cu doua unitati in plus fata de 2012, este in primul semestru al acestui an liderul categoriei. In 2012, …

Articole similare