Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Analiza comparativa a avantajelor si dezavantajelor celor doua variante de traversare a Carpatilor Meridionali

Varianta pe Valea Oltului – Pitesti-Curtea de Arges-Sibiu

Avantaje:
• cel mai scurt drum Constanta-Nadlac dintre alternative, crescand competitivitatea Portului Constanta;
• distanta scurta (aproximativ 122 km) pentru a inchide coridorul est-vest primar al Romaniei;
• costul cel mai mic pentru inchiderea coridorului;
• finantare asigurata 85% din fonduri nerambursabile (de coeziune);
• relief abordabil, sosea prietenoasa cu utilizatorii, mai ales cu transportatorii „grei“;
 

• serveste direct una dintre cele mai mari companii din Romania (Dacia-Renault din Pitesti);
• conectivitate buna spre sud si excelenta spre vest: poate fi folosita si de transportatorii dinspre Craiova, in perspectiva construirii unei autostrazi Craiova-Pitesti (Craiova-Pitesti-Sibiu ar fi cu doar 79 km mai lunga decat varianta pe DN);
• etapizabila in cazul lipsei de bani;
• zona complet traversata de un DN (nedezvoltat) pre-existent;
• zona traversata este putin dezvoltata, exproprieri ieftine, loc suficient pentru constructie.
Dezavantaje:
• trafic local foarte redus, utilizare preponderent pentru tranzit (MZA circa 10.000);
• dificultati in aprovizionarea cu materiale de constructie, mai ales pentru loturile montane, DN existent nefiind asfaltat;
• conectivitate mediocra spre nord si proasta spre est: legatura Targu Mures-Bistrita nu va putea fi folosita pentru traversari Moldova-Ardeal.

Varianta pe Valea Prahovei – Ploiesti-Brasov-Sibiu

Avantaje:

Articole similare