Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un nou pas spre impiedicarea manipularii tahografelor

O noutate in domeniu este aparitia regulamentului (UE) 2016/799 al Comisiei, din 18 martie 2016, pentru punerea in aplicare a Regulamentului 165/2014 al Parlamentului European si al Consiliului de stabilire a cerintelor pentru construirea, testarea, instalarea, operarea si repararea tahografelor si a componentelor acestora. Noua reglementare se aplica din 2 martie 2019 (cu exceptia apendicelui 16, care se aplica din 2 martie 2016) si stabileste dispozitiile necesare pentru aplicarea uniforma a catorva aspecte referitoare la „tahografele inteligente“, care trebuie sa inregistreze pozitia vehiculului in anumite puncte in timpul zilei de lucru a conducatorului auto, sa detecteze din timp de la distanta posibilele manipulari sau utilizari abuzive ale tahografelor inteligente si sa asigure interfata cu sistemele de transport inteligente si cerintele administrative si tehnice pentru procedurile de omologare de tip a tahografelor, inclusiv a mecanismelor de securitate.
 

Toate acestea presupun legatura cu un satelit, iar scopul lor este sa identifice de la distanta si din timp manipularea tahografelor, fara a mai fi oprite camioanele. Tahografele din generatia a doua au deja anumite functii implementate, dar ele inca nu sunt activitate.

Articole similare