Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Emisiile de CO2 din transportul de marfa pot creste cu 160% pana in 2050

Observand incertitudinea adusa pe piata de schimbarea din ultimii ani a modului de consum, dar si de productie si distributie, guvernele sunt obligate sa dezvolte instrumente de planificare care sa stabileasca directia dezvoltarilor viitoare, prioritizand investitiile in special in infrastructura, cu identificarea din timp a potentialelor blocaje. Toate proiectele trebuie focusate pe ecologie, in vederea atingerii tintelor de reducere a emisiilor de CO2 din transport, care, potrivit unui studiu al Forumului International de Transport (ITF), vor fi greu de respectat la nivel mondial, in pofida progresului tehnologiei.
 

Astfel, fara masuri suplimentare coerente, emisiile de CO2 generate doar de transportul de marfa pot creste cu 160% pana in 2050, mai ales ca, pana atunci, este preconizata o triplare a volumelor internationale de marfuri.

In cel mai optimist scenariu, avand in vedere si continuarea cresterii puternice privind cererea de mobilitate, emisiile de CO2 din transport vor fi in 2050 inca la nivelul din 2015, de circa 7,5 giga-tone, potrivit ITF Transport Outlook 2017. In scenariul cel mai putin optimist, o dublare a transportului global va conduce la o crestere a emisiilor de CO2 de 60% intre 2015 si 2050. „E nevoie, pe de o parte, de accelerarea inovarii, iar pe de alta, de alegeri politice radicale pentru decarbonizarea transportului“, a spus secretarul general al ITF, José Viegas. „Tehnologia va furniza aproximativ 70% din reducerile posibile de CO2 pana in 2050. Restul va veni din realizarea in mod diferit a lucrurilor, in special acolo unde inca exista destul potential. E nevoie sa ne gandim mult mai adanc la lucruri precum mobilitatea comuna, schimbarile in supply chain si chiar la noi moduri de transport.“
In cazul in care nu se vor adopta masuri suplimentare, emisiile de CO2 generate doar de transportul de marfa pot creste cu 160%, odata cu triplarea volumelor internationale de marfuri. Acest lucru este cauzat in principal de utilizarea crescuta a transportului rutier, in special pe distante scurte si in regiuni fara legaturi feroviare, ca SE Asiei. „Pe masura ce comertul …

Articole similare