Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O manifestare dedicata constructiilor, insa fara utilaje

In conditiile in care targurile si expozitiile reprezinta imagini fidele ale situatiei din domeniul pe care il evidentiaza, evenimentele din cadrul editiei de anul acesta a Construct Expo au reflectat atat cresterile din piata si optimismul de inceput de an, cat in principal efectele pe care criza economica le-a avut in domeniul constructiilor in tara noastra si, in general, in economia internationala. Astfel, de departe s-a simtit atat vizual cat si fizic absenta aproape totala a producatorilor si distribuitorilor de utilaje de constructii, membrii ADUC, care anul trecut fusesera extrem de vizibili intr-o zona dedicata, parca boicotand editia de anul acesta a targului, locul lor fiind luat de cei care ofera componente si servicii conexe constructiilor si utilajelor.
 

Organizate de Romexpo, in colaborare cu Camerele de Comert si Industrie din Romania, targurile Construct Expo, Ambient Expo, Romtherm, Expo Flowers&Garden, Antique Market au reunit anul acesta peste 420 de companii din Romania si alte 20 de tari, pe o suprafata totala de 15.800 m2.
„Sectorul constructiilor a simtit pe deplin criza economica. Daca in perioada pre-criza vorbeam de 15 miliarde de euro venituri, in 2014 amintim de doar 8,9 miliarde de euro si de 50.000 de societati comerciale din domeniul constructiilor care au depus bilantul la organele fiscale“, a explicat Mihai Daraban, presedintele Camerei de Comert si Industrie a Romaniei. „Prin prezenta noastra aici aratam ca ne preocupa promovarea acestei industrii in strainatate, dorindu-ne ca o pondere mare a exportului sa fie data de serviciile de inalta calitate si cu valoare adaugata mare din acest sector.“

Exporturile compenseaza scaderea volumelor nationale
Producatorul de lubrifianti Total Romania a prezentat la Construct Expo atat produsele consacrate in cei 15 ani de activitate, cat si un departament relativ nou, Total Bitum. „E nevoie tot timpul sa diversificam gama, piata fiind in continua miscare. Promovarile acestor produse nu sunt dificile, dat fiind faptul ca avem o imagine de brand care ne ajuta, ca si parteneriatul international in care oferim lubrifiant de prima umplere pentru foarte multe marci. De asemenea, fabricam multe marci proprii ale producatorilor si asta ne recomanda pe piata“, a punctat Danut Davidoiu, directorul regional de vanzari pe gama heavy duty, observand in ultimii 2-3 ani anumite actiuni care arata o crestere a pietei nu foarte spectaculoasa, dar sigura. „Anul acesta a inceput bine, pe un trend crescator, cu pasi mici si siguri. Au existat insa fluctuatii ale preturilor, pentru ca trebuie sa ne mulam pe cererea pietei. Cu toate acestea, nu au fost cresteri semnificative catre clientul final, managementul eficient intervenind in eficien- tizarea costurilor.“
In opinia reprezentantului companiei, in ultimii ani structura clientilor s-a segmentat, iar piata s-a educat ca urmare a multiplelor canale de acces la informatiile aparute. „Clientii s-au cernut dupa criza, supravietuind cei mai buni …

Articole similare