Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Contractele pot cuprinde clauze periculoase

Pall-Ex a optat pentru asigurare la valoarea marfii, care a insemnat un cost suplimentar de circa doi lei la fiecare palet transportat, pret mic obtinut datorita volumelor crescute ale retelei. Insa despagubirea se face la valoarea de achizitie a marfii, desi nu putini sunt clientii care cer inapoi valoarea de vanzare a produsului. In plus, sunt clienti care doresc sa includa in contract clauze pentru asa-numitele „pierderi prin consecinta“, unde se pot solicita sume imense din estimarile de productie pe care si le-au facut cu un utilaj, de exemplu, care nu a ajuns la timp.
 

Pall-Ex a optat pentru asigurarea de tip Cargo care include riscuri FLEXA (Fire, Lighting, Explosion, Aircraft), care asigura marfa in orice conditii, mai ales ca produsele transportate prin retea pot suporta mai multe manipulari pana la destinatarul final. Polita a fost achizitionata din Olanda si acopera gen umbrela intregul grup, in sistem de fransiza, care sa cointereseze pe cel vinovat. Astfel, se asigura despagubire numai de la o anumita valoare in sus, prima parte a pagubei fiind suportata de cei vinovati. In caz de dauna, clientul primeste contravaloarea marfii la valoare ei de achizitie pe care trebuie sa o dovedeasca prin factura. „Cei care accepta sa despagubeasca clientul cu pretul de vanzare a marfii inseamna ca sunt neavizati. Daca un retailer spune ca avea de gand sa vanda o punga de zahar cu 100 de lei si prestatorul o distruge, acesta va trebui sa-i dea 100 de lei pe fiecare punga“, a explicat Danor Ionescu, CEO Pall-Ex.
Pot aparea, de asemenea, si cazuri in care clientul pagubit sa spuna ca produsul avariat a fost adus din China, de exemplu, la care a platit si transportul pana in Romania, dar si alte servicii suplimentare. Atunci, respectiva companie are dreptul de a cere contravaloarea acestor costuri, care, insa, ar trebui stabilite de la inceput in contract cu firma de logistica. Astfel, in contract ar trebui sa se mentioneze ca, in caz de dauna, sa se despagubeasca marfa la valoarea de achizitie plus costurile logistice. De asemenea, se poate stabili un procent sau o modalitate de a estima aceste costuri.

Asigurarea Pall-Ex este standard
La un volum de circa 300.000 de paleti tranzitati pe an, reteaua Pall-Ex a avut relativ foarte putine daune. De obicei, cele mai multe au loc la manipulare, cand paletul este ridicat si incarcat in camion, deoarece ori marfa nu este ancorata sau infoliata corect, sau chingile nu sunt adaptate greutatii paletului. „Sunt cazuri in care marfa se prabuseste, ori este lovita cu lamele stivuitorului. In plus, acesta se poate misca repede si sa agate paletul la un colt si sa strice o cutie.“ Membrii Pall-Ex au asigurare door-to-door, astfel ca marfa este asigurata full Cargo de la preluare la origine si pana la livrarea catre clientul final.
Cand un client defineste o partida de marfa in sistemul Pall-Ex, acesta isi alege pragul de asigurare de 1.500, 3.000, 7.500 sau 15.000 de euro/palet. Asigurarea este oferita standard catre …

Articole similare