Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Producatorii sunt pregatiti pentru Euro 6, dar spera la cresteri pentru Euro 5

Mai putin azot, mai putine particule, poate chiar si un consum mai mic, dar preturi de vanzare ceva mai mari pentru Euro 6. Pe acest aspect la pretului se bazeaza si producatorii de vehicule comerciale, sperand ca obligativitatea de a inmatricula doar vehicule Euro 6 dupa 31 decembrie 2013 ar putea duce la o crestere, peste ritmul anilor trecuti, a vanzarilor de Euro 5.
Euro 6 cam agita apele pe piata vehiculelor comerciale, operatorii de transport mai au la dispozitie doar un an sa-si extinda flotele sau sa le reinnoiasca la preturi competitive. Acestea sunt cateva dintre aspectele abordate de reprezentantii EVW Holding, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Iveco, Volco si Scania in cadrul conferintei Tranzit de la Cluj-Napoca.


Standardul Euro 6 nu este important doar din perspectiva emisiilor poluante, ci si a costurilor.
Vehiculele echipate cu motoare Euro 6 vin insotite de un pret mai mare cu cateva procente fata de Euro 5, dar fara a depasi o marja de 10.000 de euro fata de standardul anterior (daca nu luam in considerare si marirea de pret cauzata de includerea unor optionale noi).
Majoritatea importatorilor de camioane va incepe sa comercializeze Euro 6 abia din primavara anului viitor, dar exista si ceva exceptii. „Am vandut deja in Romania circa 20 de unitati Euro 6“, a explicat Ovidiu Pintilie, CEO Mercedes-Benz Romania. „Comparand specificatiile, singura dife-renta fata de modelul nou este nivelul de noxe, iar diferenta de pret este de 6.500 de euro, fara TVA“, a completat acesta.
Si Scania a vandut deja in Romania primul camion echipat cu propulsor Euro 6. „Este Scania TopLine, de 440 CP. Si suntem in discutii pentru alte 10 unitati“, a explicat si Ion Marcov, key-account Scania Romania, referitor la Euro 6. Vehiculul vine cu o crestere de 8.500 de euro a pretului comparativ cu Euro 5.
In conditiile in care transportatorii vor scoate mai multi bani din buzunar pentru vehicule echipate cu Euro 6, Gabriel Stanciu, CEO EVW Holding, este de parere ca inceputul lui 2013 reprezinta inca o buna oportunitate pentru vanzarile de camioane echipate cu Euro 5, mai ales ca nivelul de pret este deja competitiv. „O previziune de crestere a pretului exista inclusiv pentru vehiculele Euro 5, pentru ca trecerea la Euro 6 va fi graduala, chiar si din punct de vedere al pretului“, a mai punctat acesta.
Potrivit producatorilor de camioane, costurile de mentenanta ale autovehiculelor Euro 6 ar trebui sa scada, mai ales ca vor creste intervalele de intretinere si garantia este prelungita.

Euro 6, mai greu de sustinut de unele aplicatii de transport
Pentru 2013 este asteptata o crestere a vanzarilor de Euro 5 si de reinnoire a parcului de transport, si asa imbatranit de lipsa vanzarilor din anii de criza, mai ales ca pentru unele aplicatii de transport Euro 6 se va dovedi destul de greu de sustinut din punct de vedere financiar.

Articole similare