Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzarile de utilitare usoare au scazut cel mai putin

Asa cum v-am tot anuntat de-a lungul anului, piata vehiculelor comerciale usoare a scazut cel mai putin in 2012, ba chiar a crescut la categoria 3,5-6 t, unde insa, e drept, cu tot cu aceasta crestere, valoarea totala e in continuare foarte mica.

Conform statisticilor Directiei Regim Permise de Conducere si inmatriculari de Vehicule, pana la sfarsitul lui noiembrie au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 12.298 de autovehicule comerciale noi (11.522 de autoutilitare, 757 de autospeciale si 19 vehicule incomplete), mai putine deci decat in aceeasi perioada a lui 2011, cand au fost 12.855 (11.090+828+ 38).

Pe de alta parte, valorile au crescut pentru second-hand la prima inmatriculare, de la 28.072 in primele 11 luni din 2011 (27.490+580+2) la 40.121 in aceeasi perioada din 2012 (39.346+774+1), in timp ce pentru reinmatriculare au fost mai mici: de la 51.426 (50.317+1.102+7) in 2011 la 47.112 (46.057+1.055+0) in 2012.
Din cele 11.522 de autoutilitare noi la prima inmatriculare in primele 11 luni din 2012, 8.783 au masa totala maxima autorizata de pana la 3,5 t (fata de 9.411 in aceeasi perioada a anului anterior) si 67 au 3,5-6 t (fata de 80 in 2011). Iar dintre cele 757 de autospeciale noi, 531 au pana la 3,5 t (fata de 547 in aceeasi perioada a lui 2011, dar cu o scadere mai mica decat la alte categorii) si 54 au 3,5-6 t (in crestere fata de cele 21 din 2011, o dovada a faptului ca specializarea mai merge cat de cat si ca transportatorii incep sa se orienteze tot mai mult spre acest segment de greutate mai mare).
Pe primele trei locuri la inmatricularea de autoutilitare noi de pana la 3,5 t sunt Dacia, Ford (care au ocupat si in 2011 primele doua pozitii) si Renault, care urca in locul Fiat, ocupantul celei de-al treilea portii in 2011. Iar la autoutilitarele de 3,5-6 t clasamentul este complet schimbat, cu Volkswagen pe prima pozitie, urmat de Mercedes-Benz si Iveco, in timp ce in 2011 ordinea celor trei companii fruntase a fost exact invers.
In ceea ce priveste inmatricularile de autospeciale noi, la categoria 3,5 t conduce Dacia, urmat de Volkswagen si Citroën, clasamentul din 2011 fiind Mercedes-Benz, Fiat si Dacia, iar la categoria 3,5-6 t, unde oricum oferta nu e bogata, conduce, ca si in 2011, Iveco, urmat de Volkswagen si MB, care si-au inversat locurile fata de anul anterior.

Pentru unele marci, 2012 a adus o noua crestere
Mercedes-Benz urma sa incheie anul cu o cota de piata de 22,4%, adica circa 1.600 de utilitare noi inmatriculate in Romania. Vanzarile se desfasoara prin mai multe canale, dintre care, ca pondere, pe primul loc sunt importurile private masive de Vito, Sprinter, Vario sau Viano preinmatriculate deja in UE.

Articole similare

Ad