Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Final bunicel de 2013, inceput incert de 2014

2013 ar fi putut fi un an foarte bun pentru vanzarile de camioane din Europa si era de asteptat ca numerosi transportatori sa se inghesuie sa cumpere Euro 5 cat inca se mai poate, dar realitatea a fost diferita, poate si din cauza situatiei economice inca dificile din multe tari. Pe ultima suta de metri cifrele ar mai fi putut creste spectaculos, dar, chiar si asa, primele doua trimestre din 2014 nu se arata prea bune, dupa cum apreciaza Henrik Henriksson, vicepresedinte executiv Scania, responsabil de marketing si vanzari.
 

Totusi, Europa ramane piata cea mai importanta pentru producatorul suedez, care mizeaza pe iesirea din criza, investind insa si pe pietele emergente si fiind cu ochii pe ele.

Asa cum remarca Henrik Henriksson, achizitiile masive de Euro 5 pe ultima suta de metri inainte de trecerea la Euro 6 au inceput la timp, conform estimarilor, in Germania, Austria, Elvetia si Scandinavia, dar foarte tarziu, abia in septembrie, in celelalte tari europene. „Peste tot este vizibila preocuparea de a cumpara Euro 5 pentru a creste productivitatea, dar si interesul pentru Euro 6 este mare, in special in Germania, Polonia, nordul Italiei, tarile Benelux, in general din partea companiilor care merg pe autostrazile din Germania. Astfel ca asistam la o intensificare a vanzarilor, dar nu prea e clar ce va fi in primele doua trimestre din 2014: s-ar putea ca acestea sa scada semnificativ fata de sfarsitul lui 2013.“
Camioanele Euro 6 reprezinta cam o treime din vanzarile Scania din 2013, iar in competitia puternica din 2014 producatorul suedez are avantajul ca a lansat devreme motoarele Euro 6 si a avut timp suficient sa le testeze pe sosele, iar propulsoarele sunt deja la a doua generatie, ceea ce „ne va permite sa ne mentinem pozitia pe pietele unde suntem puternici“.
Scania a anuntat anul acesta ca va ajunge la o productie de 150.000 de camioane/an in 2020, iar Henrik Henriksson arata ca acest obiectiv ambitios este perfect realizabil, deoarece nu a fost impus de la varful companiei, ci a aparut ca urmare a studiilor de piata. Tot ele au conturat si noua filosofie a grupului suedez, care a invatat in ultimii 6-7 ani sa nu se mai uite la piete ca la un tot, ci sa le imparta in industrii, aplicatii, segmente, pentru a intelege mai bine potentialul pe fiecare dintre acestea, unde exista posibilitate de crestere, unde se poate obtine profit mai mare sau cota de piata mai mare – in Europa cota de piata Scania a crescut in 2013 cu 1,2% fata de anul anterior – si asupra caror segmente e nevoie sa se concentreze mai mult. „Poate fi managementul deseurilor, industria miniera sau exploatarea padurilor.“
In plus, Scania cauta sa se asigure ca lucreaza specific, in functie de nevoile fiecarui client. Iar clientii sai sunt firme profesioniste, cu grad ridicat de utilizare a camioanelor, care apreciaza valoarea produselor si serviciilor companiei suedeze si care, fiind puternice, sunt singurele care-si permit sa investeasca pe timp de criza.

Articole similare

Ad