Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noile motorizari economice pe SCR au impulsionat cresterea cotei de piata

Lansarea in 2014 a noilor motorizari Scania care indeplinesc normele Euro 6 numai pe SCR, cele de 410 si 450 CP, au oferit vanzatorilor din Romania posibilitatea de a creste cota a producatorului suedez intr-un an in care toata piata a cunoscut o cerere importanta. Pentru a proba economia de combustibil adusa de noile motoare, Scania a oferit posibilitatea testarii pe termen lung a unui numar important de camioane, toate fiind soldate cu vanzari.
 

Pachetul Ecolution cu driver training si monitorizare permanenta a soferilor prin driver coaching a dat, de asemenea, roade. Investitiile suedezilor in Romania s-au indreptat anul trecut spre deschiderea unui centru de vehicule rulate la Bucuresti si a unui atelier de service nou la Oradea.

Seful Scania Romania si Bulgaria, Hakan Sundstrom, a declarat ca piata de camioane noi din Romania, cu circa 6.500 de unitati vandute, a cunoscut o crestere de 30- 40% fata de anul trecut. Aproape 10-15% din flotele inmatriculate in Romania in 2015 provin de la firmele internationale care si-au deschis filiale aici pentru a putea folosi soferi romani.
„Noi ne-am propus sa castigam 5-10% cota de piata in 2015 si ne-am atins scopul, cu 650-700 de unitati noi inmatriculate anul trecut.”
Spre deosebire de 2014, Scania a livrat mai multe flote mari. Au fost si clienti internationali care au cumparat peste 50 de camioane, in timp ce mai multe companii cu capital romanesc, cu parcuri intre 20 si 50 de camioane, au cumparat cate 5-15 unitati odata, astfel ca „anul acesta a fost un pic mai usor sa vindem mai multe unitati pentru ca am avut si flote, dar am avut si mai multi clienti mai mici. Daca piata totala este de 7.000 de unitati, vanzarile unitare nu pot aduce cota, dar trebuie sa fim pe toate aceste segmente de piata pentru a ne atinge tintele”, a mai spus Hakan Sundstrom.
Potrivit directorului Scania Romania, noile echipari de siguranta introduse obligatoriu pe camioanele grele de la 1 noiembrie au crescut pretul cu circa 1.000 de euro. „Piata de camioane, mai ales in estul Europei, este sensibila la pret, dar costul de operare va scadea, pentru ca transportatorii vor obtine rulaje mai bune pe camioanele noi, care inglobeaza mai multa tehnologie.”

Motorizarile economice pe SCR au atras transportatorii
Anul trecut Scania a cules roadele disponibilitatii in oferta sa a celor doua motorizari de 410 si 450 CP, exclusiv pe SCR, care „au avut rezultate fantastice privind consumul de combustibil. Am avut multe unitati demo la clienti pe durata unui an, dupa care, daca clientul nu era multumit de camion, ar fi putut sa il dea inapoi. Nimeni nu a facut asta. Suntem foarte multumiti de vanzari si de modul in care am fost capabili sa castigam noi segmente de clienti, clienti importanti, care detin un numar mare de camioane.”
La momentul de fata peste 1.500 din camioanele Scania vandute in ultimii trei ani in Romania (circa 96% dintre acestea) sunt echipate cu sistemul de telematica Scania Communicator. Fiecare vanzare de camioane din 2014 a fost insotita de instruire, iar anul trecut pachetul de training s-a extins chiar cu driver coaching, fiind extrem de important ca soferul sa fie urmarit si monitorizat pentru a implementa pe mai departe tehnicile de condus economic pe care le-a dobandit la instruire.
Chiar daca salariile soferilor profesionisti din Romania si Bulgaria au mai crescut, ponderea cheltuielilor cu forta de munca inca e mult mai mica aici decat in Marea Britanie sau Germania. „Vorbim de diferente de 3.000-4.000 de euro/luna/camion, valoare mai consistenta decat cheltuiala cu camionul (mentenanta, reparatii etc.). De aceea cred ca firmele internationale de transport vor continua sa vina in Romania, iar cresterea numarului de camioane inmatriculate aici nu se va domoli”, a spus Hakan Sundstrom, care s-a aratat mai degraba ingrijorat de efectele pe care terorismul le-ar putea avea in Europa. „Companiile s-ar putea sa fie mai rezervate atunci cand vine vorba de investitii, ceea ce ar putea duce la o oarecare scadere a numarului de camioane vandute in 2016. Piata s-a miscat mai bine decat ne-am asteptat multi dintre noi anul trecut. A fost un an fantastic in toata Europa, iar Scania si-a crescut cota de piata.”
Pentru 2016, seful Scania Romania se asteapta la o noua crestere a pietei, dar, data fiind cresterea importanta a cotei inregistrate anul trecut, si mentinerea cifrelor de vanzari ar fi o performanta.

Noul centru de camioane rulate Scania va impulsiona vanzarile
Hakan Sundstrom apreciaza ca 2015 nu a fost un an foarte bun pentru vanzarile de vehicule Scania rulate. „Stim ca importul va fi de circa 10.000 de unitati, din care 1.000 sunt Scania, dar dintre acestea numai un sfert au fost vandute de organizatia noastra, deoarece cumparatorii inca doresc factura externa. Incepand din octombrie, insa, am deschis la Bucuresti, langa service, un centru de vehicule uzate si am vazut deja o imbunatatire a activitatii. Avem unele oferte financiare interesante, astfel incat sa fim capabili sa finantam rapid vehiculele uzate. Companiile au nevoie imediat de camion atunci cand apeleaza la achizitia de vehicule rulate si atunci trebuie sa corespundem si noi.”
Directorul Scania Romania si Bulgaria se asteapta sa aiba rezultate mai bune, investind, prin noul centru, intr-o intensificare a activitatii de preluare a camioanelor rulate de pe piata romaneasca, prin trade-in in special, deoarece la cele 10.000 de camioane second-hand importate se adauga multe altele provenite de la clienti romani.
50-60% din camioanele vandute de Scania in Romania au fost finantate de importator, predominand, bineinteles, creditul in rate, sistem de finantare cu care sunt obisnuite companiile vestice care si-au deschis filiale in Romania.
Cum Scania vinde traditional mai ales camioane pentru distante lungi, rezultatele anului trecut nu au fost afectate de declinul pietei de constructii, distributie sau colectarea deseurilor, care au fost aproape inexistente in 2015.

Servicii after-sales mai ales pentru vehicule rulate
Folosirea celor mai multe camioane noi vandute la international reprezinta, in schimb, o problema pentru reteaua proprie de service. „Ne-ar placea sa extindem reteaua de ateliere de service pentru a fi mai aproape de clienti, pentru ca Romania este o tara mare, infrastructura e slaba si este dificil pentru clienti sa mearga 2-3 ore pana la cel mai apropiat service. Si atunci sigur ca am vrea sa fim prezenti cu service-uri in apropierea tuturor marilor orase, dar pentru asta avem nevoie de un parc rulant care sa sustina asemenea investitii. Daca cele mai multe vehicule vandute nu sunt in Romania, parcul rulant nu se dezvolta asa cum ne-am astepta cand vedem cifrele de vanzare”, a declarat Hakan Sundstrom.
Cu toate acestea, Scania Romania si-a extins cifra de afaceri pe segmentul after-sales, datorita vanzarii de servicii. „Promovam activ contractele de service si incercam sa gasim si acei clienti care importa vehicule uzate in tara, carora sa le oferim produse interesante, precum asa-numitul program Scania Clasic, pentru mentenanta foarte ieftina, pentru vehicule vechi, si, de asemenea, extensii pentru preturi reduse ale pieselor de schimb. Daca valoarea camionului este de 25.000 de euro, oamenii nu vor plati reparatiile la acelasi nivel ca la un vehicul nou. Avem produse bune pentru toate categoriile de clienti, dar o problema e distanta pana la service-uri”, a mai precizat Hakan Sundstrom.
Scania a deschis in octombrie 2015 un nou service in Oradea, planul pentru anii care urmeaza fiind nu de a mari numarul punctelor de service de pe harta, ci de a investi in locatiile existente.
Pentru clientii care folosesc camioanele la intracomunitar, Scania Romania intermediaza contracte de reparatii/mentenanta internationale in reteaua Scania din Europa, in special din Germania si Spania. „Desigur, nivelul de pret este mai mare decat cel din Romania, deoarece forta de munca este mai scumpa decat cea de aici, dar macar incercam sa ne asiguram ca clientii nostri primesc oriunde servicii de calitate si la timp.”
Sunt totusi multe camioane noi vandute care ajung destul de des in Romania, iar asta se poate observa din programul de fleet management Scania Communicator, care echipeaza standard toate camioanele Scania vandute in Romania de mai bine de trei ani. Sistemul de fleet management este inclus in pachetul Ecolution, pe care Scania Romania il promoveaza de mai multi ani cu rezultate foarte bune.

Articole similare

Ad