Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scania a lansat prima gamă de camioane electrice

Scania a anunţat lansarea primei game comerciale de camioane electrice destinate, pentru început, aplicaţiilor urbane. Aceasta reprezintă o etapă importantă în obiectivul constructorului suedez de a fi lider în tranziția către un sistem de transport durabil, urmând ca, pe viitor, să fie dezvoltate şi camioane pentru transportul pe distanţe lungi şi pentru construcţii.

„Suntem mândri să anunţăm angajamentul Scania pe termen lung privind electrificarea. În următorii ani vom lansa versiunile electrice pentru toate gamele noastre de modele şi ne vom reorganiza liniile de producţie în consecinţă. Special pentru transportul pe distanţe lungi suntem în curs de dezvoltare a unui sistem performant de baterii, care să se poată încărca rapid, în 45 de minute, pentru ca şoferul, după ce îşi încheie perioada de repaus obligatorie, să poată pleca la drum”, a declarat Henrik Henriksson, preşedintele Scania.

Camionul Scania electric, oferit în variantele de cabină L şi P, poate fi echipat cu pachete de baterii având între 165 şi 300 kWh, care alimentează motorul de 230 kW – echivalentul a aproximativ 310 CP – care dezvoltă un cuplu motor maxim de 2.200 Nm.

Clienţii pot alege între cinci sau nouă pachete de baterii, pentru o autonomie de până la 250 km cu o singură încărcare.

Separat, versiunea camionului hibrid diesel-electric, cu sistem plug-in, disponibilă, de asemenea, pentru seriile cu cabine L şi P, poate parcurge până la 60 de km în modul electric, atunci când este necesar.

În plus, dacă se optează pentru combustibili regenerabili pentru motorul cu ardere internă, impactul asupra mediului se reduce semnificativ.

Camionul hibrid este echipat cu 3 pachete de baterii, care furnizează o capacitate de energie instalată de 90 kWh. Motorul electric, de 115 kW, susţine propulsorul diesel, care poate avea între 280 şi 360 CP.

Pe lângă transporturile cargo şi cele cu temperatură controlată, camioanele electrice pot fi configurate pentru misiuni de salvare, stingere incendii, colectare deşeuri, transport de materiale de construcţii şi de echipamente. În special pentru serviciile de distribuţie urbană, utilizarea vehiculelor electrice şi hibride vor putea extinde intervalul livrărilor şi pe timpul nopţii sau în primele ore ale dimineţii, graţie operării silenţioase. Se pot evita astfel aglomerările în trafic şi dificultăţile de parcare, iar timpii de livrare se pot optimiza cu până la 30%.

Articole similare

Ad