Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Firmele identificate drept cutii poștale trebuie să plătească salariul minim pentru detașare

Avocatul belgian specializat în transport Frederik Vanden Bogaerde crede că dacă cineva are o companie reală în România, nu o cutie poștală, nu ar trebui să ai nicio problemă la controalele din vest. Dacă însă are o cutie poștală are mari probleme. Deci ideea principală este să se determine dacă firma e sau nu cutie poștală.

Curtea de Justiție a Uniunii Europene a dictat circa opt argumente ca să determini dacă o companie are o prezență reală sau este cutie poștală. Primul argument este țara de înregistrare – aici este simplu. Alte argumente sunt legate de țara unde se ține documentația firmei, de unde vine comanda de transport, unde este centrul operațional (unde sunt parcate camioanele, de unde pleacă și revin camioanele și șoferii cu regularitate). Apoi trebuie să te uiți la regulile referitoare la licență, și aici intervine Pachetul Mobilitate. Trebuie să iei în considerare țara unde sunt semnate cele mai multe contracte – de exemplu, dacă ai o companie în România, dar asigurarea vehiculelor și leasingul sunt din Belgia, și de acolo se cumpără cea mai mare parte din motorină etc., acestea sunt indicații că este o firmă cutie poștală. „Este o discuție foarte dificilă, de aceea și durează atât de mult aceste cazuri la curtea din Belgia.“ Dar, pentru că multe firme românești au asigurări, leasing ș.a. din străinătate și clienți din vest, ele trebuie să fie foarte atente. Mai ales dacă închiriază un spațiu de parcare în Belgia, Germania sau Franța și fac mici reparații auto acolo, ceea ce este foarte periculos, pentru că este foarte ușor ca inspectorii de control să spună că au un centru operațional acolo, unde se face schimbul șoferilor, alimentarea etc. „Deci trebuie să fii foarte atent și să ai un avocat foarte bun care să te sfătuiască – așa cum sunt eu. Pentru că doar să ai un birou în România cu doi oameni care se ocupă de documente nu este suficient și vei avea probleme. Sunt câteva firme românești care deja au probleme, și nu numai în Belgia. Eu am avut patru cazuri mari în Franța, în care am reprezentat firme românești și cred că și în Olanda vom vedea cazuri, deoarece autoritățile de acolo vor începe controalele.“

Articole similare